Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Klockan i Ixus 500

Produkter
(logga in för att koppla)

defiant

Aktiv medlem
En vän till mig har precis köpt en Ixus500 och har problem med klockan i den. När man tar ut batterier för laddning så nollställs klockan i den. Någon som vet om det skall vara så? elle rär det fel på den??

//jan

Det brukar ju sitta ett litet backupbatteri för att klockan inte ska nollställas. Kan inte tänka mig att det skulle vara anorlunda på IXUS 500 än på "alla andra" kameror.
Det kan ju vara så att detta inte blivit monterat i ihopmonteringen eller att det helt enkelt är dåligt.

Hej! det kan även ha att göra med hur länge kameran
ligger utan batterier.
Har man dubbla uppsättningar och bara skiftar så ska
den inte tappa minnet, (om backupbatteriet är ok)
om man däremot låter den ligga någon dag utan batterier så kan det hända att kameran "nollställs"
Mvh

Ur min manual för Ixus 500:
"Inställningar för datum och tid kan återgå till standardinställningarna om kamerabatteriet är uttaget i mer än tre veckor."

Min Ixus 500 klarar att man tar ur batteriet för laddning utan problem. Det måste vara fel på hans backupbatteri.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar