ANNONS
Annons

Klippt text i Photoshop/Acrobat reader

Produkter
(logga in för att koppla)

angelpoison

Aktiv medlem
Hej!
När jag sparar ner en print jag gjort i Photoshop som .psd till en .pdf så klipper programmet Å:et i Sollefteå, se bilden. Har inte ändrat i någon inställning som jag vet och det har fungerat förut utan att Å klipptes. Någon som vet vad som kan vara fel?
Spelar ingen roll om jag byter typsnitt, det blir samma ändå. Blir inte konstigt när det sparas som .jpg.

mvh

Bilagor

• Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    20.6 KB · Visningar: 48
Hej!
När jag sparar ner en print jag gjort i Photoshop som .psd till en .pdf så klipper programmet Å:et i Sollefteå, se bilden. Har inte ändrat i någon inställning som jag vet och det har fungerat förut utan att Å klipptes. Någon som vet vad som kan vara fel?
Spelar ingen roll om jag byter typsnitt, det blir samma ändå. Blir inte konstigt när det sparas som .jpg.

mvh

Det händer med vissa typsnitt i Photoshop på första raden. Andra raden visas normalt (bild1). Om du sänker baseline med några punkter (bild2) då visas Å utan problem (bild3) i Acrobat.

Bilagor

• p1.png
    p1.png
    20 KB · Visningar: 2
  • p2.png
    p2.png
    29.3 KB · Visningar: 151
  • p3.png
    p3.png
    19.9 KB · Visningar: 5
Sätt texten i InDesign eller Illustrator istället :)
De är mer anpassade för att jobba med text.

Hej!

mvh

Sätt texten i InDesign eller Illustrator istället :)
De är mer anpassade för att jobba med text.

Det stämmer helt vad gäller InDesign och det finns fler möjligheter att formatera text och jobba med layout. Illustrator är kanske snäppet bättre än Photoshop men i längden är svårjobbat med stora, flersidiga dokument.

Javisst InDesign är bättre än Illustrator på långa dokument – alla dagar i veckan.

Här såg ju bilden närmast ut att föreställa en snygg skylt eller rubrik.

Så då fukar AI lika bra. Nästan bättre. ;-)

Det stämmer helt vad gäller InDesign och det finns fler möjligheter att formatera text och jobba med layout. Illustrator är kanske snäppet bättre än Photoshop men i längden är svårjobbat med stora, flersidiga dokument.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar