Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kitobjektivet sal 18-70

Produkter
(logga in för att koppla)

Dannegr

Aktiv medlem
Tycker objektivet funkar bra ibland och ger bra bilder i vissa lägen men vissa dagar med sämre ljus och lite dis så tycker jag inte alls om detta objektiv.Det blir väldigt mjukt och "blaskigt" och ingen skärpa tycker jag trots att jag satt upp skärpan till "Hard" i kameran(a300).
Skulle vilja ha ett objektiv som ger bra skärpa mm även vid lite sämre förhållanden.
Läser, läser och läser gör man på dyxum.com men jag skulle vilja ha några konkreta tips från er användare !!

Daniel

Hej, jag kan starkt rekommendera Tamron 17-50 f2.8, löjligt bra glugg för rimlig peng. Den är skarp och ljusstark.

Hade jag haft två a700 hade jag limmat fast min tammy 17-50 på den ena :)

//Calle Stahl

Svårt att svara på utan att veta vilka inställningar du använt, men det låter som om du inte vet tillräckligt mycket om hur en kamera fungerar. Svagt ljus och dis ser ju mjukt och blaskigt ut i verkligheten och det är det du får med dig i kameran.

Här finns en fotoskola:

http://www.fotosidan.se/cldoc/articles/learn2/

Läs och lär - det finns inga genvägar till kunskap.

Sedan finns det vassare objektiv för bra mycket pengar men det är ingen idé innan du lärt dig lite mer.
Tycker objektivet funkar bra ibland och ger bra bilder i vissa lägen men vissa dagar med sämre ljus och lite dis så tycker jag inte alls om detta objektiv.Det blir väldigt mjukt och "blaskigt" och ingen skärpa tycker jag trots att jag satt upp skärpan till "Hard" i kameran(a300).
Skulle vilja ha ett objektiv som ger bra skärpa mm även vid lite sämre förhållanden.
Läser, läser och läser gör man på dyxum.com men jag skulle vilja ha några konkreta tips från er användare !!

Daniel

hmm.. jag anser mig nog kunna tillräckligt för att se att objektivet inte är det bästa i dessa situationer!!

Jag har inte provat Tamrons objektiv men kan varmt rekomendera Sigmas 17-70 2,8-4,5, det sitter allt som oftast på min a700. Nu har jag ju aldrig haft något kit objektiv heller då jag bara köpte huset så jag kan inte jämföra med det heller.

Om du vill ha lite längre tele och ett skarpt objektiv så är Tamrons 28-75 2,8 ett utmärkt komplement till ditt kitobjektiv. Skarpt och kontrastrikt som få och till ett rimligt pris. 4200 nytt, cirka 3000 begagnat.

Jag har inte provat Tamrons objektiv men kan varmt rekomendera Sigmas 17-70 2,8-4,5, det sitter allt som oftast på min a700. Nu har jag ju aldrig haft något kit objektiv heller då jag bara köpte huset så jag kan inte jämföra med det heller.

Dåså var mitt nya inköp avklarat:

1 st Tamron Objektiv AF 70-200/2,8 DI LD Macro
1 st Tamron Objektiv AF 17-50/2,8 DI II SP XR

Hoppas nu man blir nöjd!!!

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto