hailstorm
Aktiv medlem
dumbo skrev:
Du har ett "paket" med bara hus och du har ett paket med hus + objektiv. Paketet med objektiv kostar 1500kr mer, alltså betalar man, i praktiken, 1500kr för objektivet.. Hur sedan den inbördes fördelningen ser ut saknar helt betydelse eftersom att man för 1500kr extra får ett objektiv. Alltså betalar man 1500kr för objektivet. Att Nikons objektiv är en bättre och mer påkostad konstruktion spelar ingen roll, det är vad man BETALAR som spelar roll och man betalar 1500kr för att få ett objektiv.
Dravlet med att "Man kan inte jämföra så..." verkar mer vara trams för att ursäkta Canons val att skicka med ett sämre objektiv. Hade förhållandet varit det motsatta är jag tämligen säker på att Canoniterna argumenterat på precis samma sätt som jag gör nu.
Gud vad löjligt! Det här handlar inte om märke!!! Märkeskrig är imo bara dravel och vixna människor torde vara mogna nog att dels respektera och dels inte tracka på andras val av märke. Jag har själv använt Nikon 99-2001. Minolta 2001-2005 och nu kör jag canon Desr vid sidan av minolta. Alla system har sina fördelar SÅ KOM INTE OCH SÄG att den här disskussionen handlar om märkeskrig snälla du.