Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Keh.com

Produkter
(logga in för att koppla)

bengtjakobsson

Aktiv medlem
Hej , har någon handlat o har erfarenhter av den här firman . Har aldrig handlat från USA , hur är det med tull o moms på begagnade varor.Jag tror att detta har varit uppe i tidigare inlägg men hittar det inte, kan någon hjälpa mej med länk?
Tack på förhand
Bengt

Hej.Har aldrig hört talas om den här firman men jag har beställt 3 gånger från B&H i NYC,så de är de enda jag har erfarenhet av.Jag antar att det är samma sak med begagnade som med nya varor men det vet jag inte säkert,Annars är det ju priset som avgör hur mycket tull och moms det blir.Kolla på http://www.tullverket.se/ annars och se vad det står där.

Jag har också varit sugen på att beställa grejer från KEH. Söker man på nätet så kan man hitta vad andra har för erfarenheter av KEH och det verkar som om de flesta har bra. På Nikonians.org forumet så verkar de ha mycket bra rykte och rankas där som en av de tre stora (B&H och Adorama de andra) men detta är bara som jag läst och jag har alltså ingen personlig erfarenhet av dem.

Kommer du till skott och köper av dem så är jag intresserad av att höra hur det gick.

Melker

En livslevande KEH kund!

Hej!

Jag köpte en gång i tiden en beg. EOS 50 och en EF 28-105 från Atlanta baserade KEH. Det funkade helt utan problem. Dock blev det till att betala moms, och tull om jag inte minns fel. I Sverige är det ju ingen moms på begagnat, den är ju sas betald en gång. Om man verkligen skall momsa beg. från utlandet vet jag inte. Inte heller om EU/ej EU skiljer sig åt. Det borde rimligtvis Skattemyndigheten kunna svara på. Moms och skatt och sånt är tråkiga saker som i görligaste mån skall undvikas. Hoppas inlägget inte blir raderat nu bara, uppvigling till undanhållande av skatt - allvarliga saker.

Keh = få problem

Jag handlade med dem några gånger förra året, och det var bara första gången som jag fick påminna dem om att skicka mitt paket, sen gick det som på räls och grejerna var i bättre skick än väntat.
Topp!

Bra erfarenheter

Mycket goda erfarenheter, men bara från ett tillfälle.
Jag fick i förra veckan hem det begagnade objektiv (Nikon 200mm micro...) jag beställt från KEH. Det gick på sex dagar från beställning till leverans.
Objektivet var i så bra skick som de utlovat och frakten var billig. Dock har jag ännu inte öppnat fakturan med tull och moms, men momsen oroar mig föga eftersom jag handlat i mitt bolag och därmed lyfter jag bort momsen.
Mats.

Hej, har nu fått hem objektiven,Bronica SQ 250/5,6 och 65/4(omöjligt att hitta beg. i sverige) . Det dröjde lite innan dom fick iväg paketet så jag mailade o påminde sen var paketet vid dörren efter ett par dagar, frakten gick på ca 300:-. Objektiven var i nästan bättre skick än jag förväntat mig.
Bengt

Re: Betalade du något till Bosse?

in2kma skrev:
Karismatiske Bosse Ringholm alltså.
Har inte fått någon fått någon räkning än så länge, men jag vet från tidigare inlägg att det kan dröja lång tid innan räkningen kommer.Har också beställt från Adorama och - inte fått någon räkning på tull o moms.
Bengt

Hej, Är precis i tagen att beställa från KEH, men måste man fylla i kreditkortnumret innan man vet den totala summman? Under rubriken "shipping" står det att jag kommer att få ett e-mail på den totala summan när jag skickat iväg beställningen. Men eftersom jag tänkte använda ett sånt där tillfälligt kortnummer, så måste jag ju veta den totala summan innan...(Kortnumret står som ett "required field").

Hur har ni andra gjort?

Tror man måste göra det, jag var dessutom tvungen att scanna av både kortet+ID-kort o maila över eftersom dom hävdade att dom inte hade möjlighet att kolla kort på andra kontinenter(vilket t.e.x. Adorama inte behövde!).
Bengt
p.s. nu har moms+tull räkningen kommit*suck*

ANNONS