Annons

Katastrof? lim från lcd-skydd på displayen!

Produkter
(logga in för att koppla)
Tror det, all min kamerautrustning har genom tiderna sett ut att vara i nyskick...
Så jag skulle nog ta och gråta en skvätt om jag fick en repa på displayen & då blir säkert kameran vattenskadad ;))
 
Frågan är väl varför, när man kan byta ut skyddet som redan finns ifall det blir repigt för någon hundring, hur som helst så kan det väl inte bli en lika klar fin bild på displayen med extra plast på, jag tar då utav den från mina mobiltelefoner odyligt pga av det när jag packar upp dom, jag skall förövrigt lämna in min mobil för nytt skyddsglas, det är väldigt repigt nu :)

/kent
 
Senast ändrad:
Jag håller med!
Jag hade min EOS10D i 4 år utan extra LCD-skydd. Den hängde på magen utanpå jackan (skav mot knappar o dragkedjor) samt på axeln och jag tänkte aldrig på att vara försiktig.
Resultat- Lite repor och bortskavd färg från den svarta underdelen av huset men LCD-displayen helt repfri. Min slutsats- LCD-skyddet som sitter på är fullt tillräckligt och man ska ha riktig otur om man behöver byta det... Antagligen så hjälper inte en extra skyddsfilm om man skulle slå/skrapa i så kraftigt så att det blir en skada.
mvh
Peter
 
Sture E. skrev:
Nu har jag kollat med cyberphoto och kameran har enl dessa inget displayskydd.

De tänker på det extra, lösa, skyddet som en del nikonkameror har. "Glaset" som displayen sitter innanför är dock också ett skydd, och som tidigare har sagts så är det utbytbart. Jag provade en gång att klistra på ett extra skydd på min 10D, men tog bort det omedelbart då det inte gav lika klar och fin bild.
 
Jag får buga och tacka för alla svar jag fick på min fråga! Nu vet jag varken ut eller in om jag skall använda mig av skydd...
Trevlig helg på er alla.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.