Annons

Katastrof! Bilder raderade av misstag

Produkter
(logga in för att koppla)
Oj!

Många svar innan jag hann titta första gången!

För att försöka bena ut saker.

1. Körde "Delete från disc" dock finns inte filerna i papperskorgen. Så det måste helt enkelt vara så att de var förstora. Raderade ett tiotal filer samtidigt men det var ju CR2-format så de är ju inte jättesmå.

2. Alla bilder sparas på seperat disk. Backup tar jag med (o)jämna mellanrum. Nu var det dock första redigeringsrundan så nån backup på dessa bilder fanns inte. Lite ironiskt är dock att jag totalsanerade datorn och tog backup på allt jag kände ett behov av för lite drygt en vecka sedan.

3. Det verkar bli återställningsprogram. Dessvärre. Oerhört oinspirerande att behöva göra det.

Tack alla för hjälpen!

/M

Hej Micke!
Råkade för ett år sen radera några viktiga kataloger på min dator som jag bara var tvungen att få tillbaka. Fick av min kompis som jobbar som datateckniker följande program "Restorer.2000.Pro.v2.0" som funkande utmärkt och räddade min dag/dagar. Tycker du skall köra ett sådant program innan du gör återställningar eller annat. Ju mindre du gör innan du kör progret ju bättre är det.
Hoppas det löser sig
Patrik

Hej igen Micke
Programet är mycket lätt att använda. det ända du behöver veta är var filerna låg sparade och vad de hette. Sen blädrar du fram dem i katalogsystemet och anger att du vill återställa dem.
Lycka till igen
Patrik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar