Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kass Minolta, laga eller köpa ny

Produkter
(logga in för att koppla)
Blända oss med lite skarpa fina bilder då....!

vågade mig på att lägga en liten Pållebild i bildkritik... Det var klart svårare att fota med långzoom än man tror...

Största misstagen är inte kamerans eller optikens fel. Utan skit bakom kameran som inte har koll på ljus avstånd. vinklar och gud vat allt man skall ha koll på..

Man har en lång väg att lära sig fota "på riktigt" då man aldrig har fotat med zoomoptik förr...

vågade mig på att lägga en liten Pållebild i bildkritik... Det var klart svårare att fota med långzoom än man tror...

Största misstagen är inte kamerans eller optikens fel. Utan skit bakom kameran som inte har koll på ljus avstånd. vinklar och gud vat allt man skall ha koll på..

Man har en lång väg att lära sig fota "på riktigt" då man aldrig har fotat med zoomoptik förr...

Va, har du aldrig använt en zoom innan? Köpte du inte en Tamron nyss?

Dom ser väl bra ut men det ju lite fusk för hästarna står still.
Full galopp och följande af sätter både fotograf och kamera på lite tuffare prov...;)

Njaa. Det sprang allt en där också.. Inga problem alls att fokusera..

Bilagor

• 0001.jpg
    0001.jpg
    20.1 KB · Visningar: 39
Kom helt plötsligt en slags snabb Eu moppe eller lätt motorcykel farande ute på vägen.. Och den kom rätt fort. Så det var snabba ryck med kameran och han faktiskt få en bild i farten...

Bilagor

• Tvåhjuling.jpg
    Tvåhjuling.jpg
    17 KB · Visningar: 37
Så att är en A700 lika eller bättre så tror inte jag någon skulle få direkt problem att fota en häst i alla fall.. Däremot en dragster fotad från mål-linjen klarar man nog inte att få fokus på med min kamera i alla fall.. Men en häst tror jag knappast förorsakar några problem...

och jag har inte använt fördelen med ögonsensorn. Utan sikta fokusera och tryck bara... Hästen som spritter runt där med tjejen i sadeln tog jag tror det va fyra bilder utan missa någon ..och detta med ta ner kameran emellan då hästen försvann och kom tillbaks mellan grejor samt husvägg..mm.. Inga som helst problem att fokusera anser jag...

Här tex..Det fanns inte många tiondelar att ta denna bilden..

Bilagor

• DSC00313(1).jpg
    DSC00313(1).jpg
    22.3 KB · Visningar: 36
och bilderna här är alla urklippta ovan.... Samt denna är mer urklippt än ens bildens naturliga fulla storlek är.. Samt pajar ju vid urklipp och förminskande osv.. Men ändå duger det nog för påvisa att af hänger med rätt ok trotts gamal optik osv... Samt på Sonys instegskamera.. Inte då en A700á som här resoneras om...

Bilden är tagen på 280 mm ..

Bilagor

• liten filt.jpg
    liten filt.jpg
    14.1 KB · Visningar: 35
Här va den hela bilden jag klippt ur filtbilden ifrån.... Som pajar än mer då den försöks förminska.. men men duger ändå tycker jag...

Så liiiite rörde sig och stog inte helt stilla..

Bilagor

• DSC00313.jpg
    DSC00313.jpg
    12.6 KB · Visningar: 36
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar