Okej, jag har läst och jämfört och försökt att komma fram till vad som blir bäst men det är jättesvårt när man inte är insatt och har svårt att veta vad alla specifikationer innebär osv.
Jag står nu och väljer mellan A700 och 40D och frågan är ju då vilken ni tror passar mig bäst. (A300 som diskussionen spånade in på i slutet är inte aktuell då den bara tar 3 bild per sek och jag tycker det är för lite).
Till Sonyn kan jag ju ha mina nuvarande objektiv men de kanske ändå behöver bytas ut så då spelar det ju ingen roll.
Till Canon måste jag köpa nya objektiv antar jag. Frågan är då vad jag ska köpa för några. Kollade på 70-200/4 L IS USM som någon rekommenderade men det blir på tok för dyrt, det kostade ju omkring 10 och det är för mycket. Gör antiskaken stor skillnad, kommer jag sakna det om jag köper en 40D och tar ett vanligt objektiv.
Som ni vet så är jag mest intresserad av att kunna få skarpa bilder även när det går snabbt och att det är snabb autofokus på. Jag vill kunna ta fler bilder per sek än vad jag gör nu (3). Jag gillar det som sonyn har att fokusen går på så fort man sätter kameran till ögat. Gör 40D det också?
Hoppas ni kan hjälpa mig lite till så jag kan ta ett beslut.
/Charlotte