Kalle_B
Aktiv medlem
Walle skrev:
Den skulle ju behöva göras "proffsigt", inget för fjortonåriga "Kalle" att ta sig an, altså.
Hmmmm.... HMMMMMM........ H M M M M M M M
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Walle skrev:
Den skulle ju behöva göras "proffsigt", inget för fjortonåriga "Kalle" att ta sig an, altså.
Kalle_B skrev:
Hmmmm.... HMMMMMM........ H M M M M M M M
Det kan nog vara så att man i de där listorna faktiskt kunde skönja åtminstone antydan till samband mellan kvalitet och betalningsvilja. Men både riktigt bra bilder och riktigt skitusla sådana fanns i alla grupper. Jag tror nog bara det skulle vara negativt för fotosidan på sikt att införa möjligheten till såna där filtreringar i vilket fall som helst.clindh skrev:
Skulle en sådan filtreringsmöjlighet göra saken bättre?
Greve Nickon skrev:
Personligen så gillar just mångfalden på FS. Man kan surfa runt bland bilder som är riktigt olika i kvalitet (både tekniskt och bildtekniskt) och på så sätt både få chans att tipsa de som verkligen behöver tips och inspireras utav de som är så mycket bättre än sig själv.
Forumet är ju ytterliggare en sak där mångfalden är en styrka. Om man inte hittar det genom att söka, kan man ställa en fråga och får då oftast svar direkt. Själv tycker ja det är kul att kunna ge tips och hjälpa till, och jag är väldigt tacksam att jag får hjälp. Men delar man upp det så måste man ta sig till olika forum för att kunna få bägge saker.
Detta gör också att det ibland kan kännas som om man känner en del av männsikorna, trots att man aldrig träffats. Jag skulle tex inte tveka för att skicka ett mail till någon av de bättre/aktivare på fotosidan för att ställa en specifik fråga om tex en bild. Frågan är om jag skulle våga det om jag som nybörjare är inne på en "proffssida".
När det gäller att få folk att söka istället för att starta nya trådar så har jag ingen bra lösning. Stora blinkande knappar, en annons på första sidan med "Nu kan du även sök i forumet" eller nått. Jag vet inte, kommer jag på nått bra så säger jag till.
Greven
gunte skrev:
Kanske vore det ide´ att på medlemmens profilsida lägga in en stor mängd valbara vägar för den som vill ha en "smalare" eller "personligare" sida.
Mvh/Gunte..
JAVA skrev:
Tycker det ser lite konstigt ut att så fort man anser sig lämna "nybörjarstadiet" så vill man inte ha med dem som är nyböjare att göra längre, utan ser det som en belastning...