Paragrafryttaren
Aktiv medlem
ace skrev:
Men som sagt, vad som är en menlös bild är ju fruktansvärt subjektivt. Jag tycker det är schysst att alla, oavsett bakgrund, visas på samma sätt. Att alla måste kunna ta kritik, och det är fint att även oerfarna kan få hjälp, tips och uppmuntran.
Jojo, problemet är bara att man som kommenterare (kommentator?) inte orkar med att kreativt kritisera och uppmuntra till hur många dåliga bilder som helst. - När deras antal överstiger kommenterarnas sammanlagda ork så blir alla lidande av deras existens (de som måste bläddra igenom allt och fotograferna som inte får någon utvecklande kritik).
Jag är inte riktigt hundra på huruvida problemet existerar idag på Fotosidan och om det är konsekvent eller om det är en bit kvar till den punkt då man verkligen märker av det.
Personligen har jag upplevt de senaste dagarnas bildskörd som lite trist men det kan ju vara en tillfällighet tillsammans med det faktum att jag är förkyld och allmänt nere... :-/
Den bästa (enda?) lösningen är nog att vi så många som möjligt och så ofta som möjligt går ut och ger konstruktiv men rättvis kritik till de som laddar upp dessa mera "tveksamma" alster.
Man ska inte vara rädd för att ge ros för t.ex. bra idéer som tack vare taskigt genomförande inte riktigt går hem men också inte vara rädd för att ge ris de gånger man trots allt står och stirrar sanningen i vitögat. - Alla bilder är inte bra. Punkt...