Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan ni fixa Sofia till en partydrottning?

Produkter
(logga in för att koppla)
*suck*
varför sätter man sig och leker? man fastnar ju bara i sjuttioelva timmar.. ;o)

nåja. här kommer några versioner.
jag lekte med ljussättningen, och sen med smink, färger och beskärningar.
 

Bilagor

  • glitter4_02.jpg
    glitter4_02.jpg
    24.4 KB · Visningar: 613
den här är lite inspirerad av ariadnes moviestaaaaar.. ;o)
 

Bilagor

  • glitter4_a.jpg
    glitter4_a.jpg
    32.3 KB · Visningar: 595
Senast ändrad:
Jösses vilken svit, Christel! Näst intill teknisk KO! (Sagt utan att på något vis vilja nedvärdera de andra "deltagarna"!) Vore kul om du ville avslöja lite av dina hemligheter. Hur gör man?

mvh Janne
 
Loj skrev:
Jösses vilken svit, Christel! Näst intill teknisk KO! (Sagt utan att på något vis vilja nedvärdera de andra "deltagarna"!) Vore kul om du ville avslöja lite av dina hemligheter. Hur gör man?

mvh Janne


oj tackar!! *rodnar alldeles och blir jätteglad* :eek:D
men vad menar du med KO? *muuuh?* ;o)

hemligheten är en blandning av medfödda tecknartalanger och ett stooort photoshopintresse.
;o)
 
Estethia skrev:
oj tackar!! *rodnar alldeles och blir jätteglad* :eek:D
men vad menar du med KO? *muuuh?* ;o)
Knock Out. Din svit, tycker jag, slår Knock Out på de andras verk...

Estethia skrev:

hemligheten är en blandning av medfödda tecknartalanger och ett stooort photoshopintresse.
;o)

Jaha, suck, inget för mig, alltså. PS intresset finns, men en rad bildlärare kan ivrigt intyga att jag är så gott som renons på varje uns av tecknartalang...


:)

mvh Janne
 
Loj skrev:
Knock Out. Din svit, tycker jag, slår Knock Out på de andras verk...

jahaaa... *har lärt sig en ny förkortning*
fast utan de andras verk hade jag förmodligen inte inspirerats till att göra de jag gjorde, så dom är inte knock outade på något sätt.
och vissa är dessutom mer åt humorhållet.. *hehe, "dagen efter".. jag vek mig av skratt (och kände igen spegelbilden av mig själv efter ett långt partajande, lol)!*
Jaha, suck, inget för mig, alltså. PS intresset finns, men en rad bildlärare kan ivrigt intyga att jag är så gott som renons på varje uns av tecknartalang...
jasså.. då har du inte träffat ett par av mina gamla bildlärare. två stycken som båda var för sig kan hålla föredrag i flera dygn om att alla kan lära sig teckna.

bara man tränar upp sitt bildöga så kan man teckna (inte så bara kanske, men det går... med 78 liter tålamod). det gäller förstås att få kontroll över sin hand oxå, men det är bildögat som är det viktiga.
så börja spana detaljer i bilder och se hur ljus faller på struktur och hur saker och ting skuggas. *pepp, pepp*

tjosan.
:eek:)
 
Tänkt inte så Joachim
Visst är Christel en höjdare på det ena och det andra men som jag ser det så är det hon gör bara en variation av bilden inte nödvändigtvis den bästa eftersom dom modifieras så kraftigt att man inte kan tala om att man har samma bild längre, men det vi försöker göra är att ge varandra inspiration till olika tankesätt.
Man kan se på en bild på miljon olika sätt!
Jag tycker det är snyggt hur du Christel gör med dina bilder men som sagt det är mer ett artisteri än vad det är normal bildfixning
skicka nu upp din variation så att vi kan fortsätta inspireras :D
 
Det jag tänker är att...

Christel gör fantastiskt fina bilder, men hur ser den mest naturtrogna Sofia ut som partydrottning?
 
Hej allihopa.
Här kommer mitt förslag. Jag känner att jag är lite trött på allt som heter gaussisk blur/sudd/soft, för det blir lätt något onaturligt, nästan som teckning/målning över det.
Jag har försökt få till det lite som naturlig skönhet... Vi får väl se.. klockan har blivit mycket nu och mina ögon är rätt trötta så det är dags att ladda upp bilden.
I PhotoShop har jag gjort:

1. Lite crop.

2. Ändrat dom inte så attraktiva hudtonerna som går i rött/magenta till en varmare nyans - med nyans/mättnad.

3. Piggat upp ögonen med nyans/mättnad.

4. Tagit bort färgsticket på tänderna med nyans/mättnad.

5. Tagit bort lite märken i huden och tunnat ut rynkor med kloningsverktyget.

6. Pillat lite med nivåer och intensitet/kontrast för att få lite mer stuns i bilden.

7. Nåväl.... här är mitt förslag.

/Jacob vP
 

Bilagor

  • glitter4 kopia2.jpg
    glitter4 kopia2.jpg
    44.9 KB · Visningar: 478
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.