Annons

Kan någon hjälpa mig ljusa upp bild?

Produkter
(logga in för att koppla)

Luna_

Medlem
Tog en bild på min dotter där hon ler och ser så himla glad och söt ut. Men den blev tyvärr väldigt mörk och hennes ögon är helt svarta.
Finns det någon som kan kika på bilden och se om det går att ljusa upp den på något sätt?
Jag skulle bli så oerhört tacksam.

Tog bilden med min Nikon D50. Utan blixt då jag inte vill fota bebis med blixt, därför den blev så mörk. Format jpg.

Det är svårare att ljusa upp en JPG-bild, men det går. Jag är dock inte rätt person för det, men det finns andra här som är duktiga på sådant.

/Karl

Tog bilden med min Nikon D50. Utan blixt då jag inte vill fota bebis med blixt, därför den blev så mörk. Format jpg.

Bästa sättet att ljusa upp en för mörk jpg bild är att kopiera bakgrundslagret och sedan lägga det i läge screen ¨raster¨ upprepa så många gånger tills bilden är lagom ljus.
Blir 3 för mörk men fyra för ljus, ändra opaciteten på lager nr 4.
Hälsn.
/Janne Höglund
www.helikopterbild.se

Bästa sättet att ljusa upp en för mörk jpg bild är att kopiera bakgrundslagret och sedan lägga det i läge screen ¨raster¨ upprepa så många gånger tills bilden är lagom ljus.
Blir 3 för mörk men fyra för ljus, ändra opaciteten på lager nr 4.
Hälsn.
/Janne Höglund
www.helikopterbild.se

Tack för förklaringen. Jag kan dock ingenting om sådant, och har inte ens nåt bildprogram.

Tänkte höra om någon har en stund över och kan kika på 2 andra bilder tagna vid samma tillfälle? Samma problem där, att dom är för mörka då jag tagit dom utan blixt.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto