Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan man ta kort med nikon d40 medans den är inkopplad i datan

Produkter
(logga in för att koppla)

lilureN

Avslutat medlemskap
Hej alla :) vet inte om de är rätt forum och fråga men ja testar ändå kan man ta kort med nikon d40 medans den är inkopplad i datan ?
 
Okej då har man testat Nikon Camera Control och den hittar inte min kamera :S nån mer som har nån idé vad som kan vara för fel ?
 
Hej alla :) vet inte om de är rätt forum och fråga men ja testar ändå kan man ta kort med nikon d40 medans den är inkopplad i datan ?

Tycker det är trist att ordet datan bytt betydelse och fått betydelsen datorn. Vad ska man kalla det som ordet datan ursprungligen betydde tro?
 
Tycker det är trist att ordet datan bytt betydelse och fått betydelsen datorn. Vad ska man kalla det som ordet datan ursprungligen betydde tro?

Japp, trist. Men jag tycker det var vanligare förr att man kallade sin dator för "min data". Tror att det härstammar från det mycket äldre begreppet "datamaskin" som Erik Bergsten i Teknikens Värld sa för ca 400 år sedan :)
 
Tycker det är trist att ordet datan bytt betydelse och fått betydelsen datorn. Vad ska man kalla det som ordet datan ursprungligen betydde tro?

Ja, trist när det händer, men jag håller inte med om att betydelsen har ändrats. Det är fortfarande fel att skriva "data" när man avser "dator"
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.