Jag tycker du kan hålla en trevligare ton och inte jämföra oss med 3-åringar bara för att vi inte förstår hur du tänker - du förstår ju uppenbarligen inte hur vi tänker heller.
Du håller alltså med om att det inte går att objektivt sätt säga vilken kamera som är bäst, eftersom det krävs en subjektiv värdering av de tekniska specifikationerna?
Jag tycker dock inte att man kan säga att det alltid (objektivt sett) är bättre med t.ex. fler pixlar. Bildfilerna blir större och har man inte behov av så hög upplösning kan det alltså ibland vara bättre med en mer lågupplöst sensor.
För mig spelar det t.ex. ingen roll om en kamera kan ta tio eller två bilder per sekund, och då blir den synnerligen mätbara parametern fullständigt ointressant, även om det på papperet alltid är bättre med den snabbare kameran.
Ett konkret exempel är Sony A7 och A7r som har 24 respektive 36 megapixlar. Den senare borde ju då solklart vara bättre (den är ju dessutom mycket dyrare vilket ytterligare talar för det enligt resonemanget med tv-apparaterna tidigare). Och jo, visst har den möjlighet att ge mer högupplösta bildfiler än A7, men den är också långsammare på att fokusera, har lägre antal bilder per sekund och den är mer högljudd p.g.a. en annan slutarkonstruktion.
Något jag tycker är lite roligt är att många riktigt duktiga fotografer är fullständigt ointresserade av alla dessa mätverden och dylikt, men de lyckas ändå göra bra bilder
Jag tycker det är kul med teknik, men tycker det går till överdrift med alla dessa DxO-värden och liknande som används för att visa att min kamera minsann är bättre än din. Om mina bilder blir bättre (eller vice versa) har det knappast med dessa mätvärden att göra.