Annons

Kan inte visa bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Global

Medlem
Hej

Jag har en Panasonic Lumix DMC-LX3. Jag har problem när jag vill titta på bilderna i min dator. Jag kan bara se dem när jag har fotat i "Intelligent auto mode". Alla andra "mode" alternativen gör dem inte läsbara. Jag har hittills bara öppnat dem i Photoshop. Någon som vet vad som är fel?
 
Du kanske har inställning på att spara bilderna i raw + jpeg format och då kanske inte datorn "orkar" ladda upp dem?

Sätt intällningsratten på M, i menyn ändrar du under "kavlitet" till en mindre symbol liknande tre streck _ _ _ sedan testar du.

Hmm, eller Ps behöver en plugin? Med Ps Elements går det bra.

Mvh // Ulf A.
 
RW2 är en RAW fil.
Ladda ner senaste versionen av camera raw från adobe som borde ha stöd för den.
Annars får du använda programvaran som kom med kameran för att konvertera filen till en läsbar raw, dng eller annat format
 
Tack alla ni har varit till stor hjälp.
Nu kan jag titta på bilderna i datorn genom Windows Fotogalleri.

Nästa fråga är hur man ska kunna manipulera dem i Photoshop. Jag har förstått så långt att RAW2 inte kan läsas i PS. Allt 1)Finns det insticksprogram till CS3 (som jag har)? Alt 2) Gör om bilderna i ett för PS läsbart format. Jag har ingen aning om hur jag gör.
Jag kan kort säga att jag har Camera Raw 4.6 eftersom en bild öppnas i det. Jag har dock ingen aning varför den gör det eller var jag hittar programet. Med sökning i datorn kommer det upp mappar med Camera Raw men däremot verkar det här inte finnas någon funktion som startar upp programmet när jag vill det.

Någon som vet?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.