Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kan inte läsa in mina RAW-bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan.Ä

Avslutat medlemskap
Hej, stötte på ett problem efter att jag var ute och fotade idag, Jag har gjort ett nytt inköp av en Canon EOS 60D och har varit ut några dagar och fotat nu för att lära mig kameran,
Nu kommer problemet. Jag skulle göra en HDR bild och fotade då med olika exponeringar precis som vanligt. Men när jag väl kom hem och skulle mata in bilderna i datorn och in i Photomatix så blir de nån jävla grötbild av olika lila färger bara, inte alls som jag fotade... lika i Photoshop, men där säger den bara att
"Could not complete your request because the file appears to be from a camera model which is not supported by the installed version of Camera Raw.
Please visit the Camera Raw help documentation for additional information"

Hur löser man detta????

Hej, stötte på ett problem efter att jag var ute och fotade idag, Jag har gjort ett nytt inköp av en Canon EOS 60D och har varit ut några dagar och fotat nu för att lära mig kameran,
Nu kommer problemet. Jag skulle göra en HDR bild och fotade då med olika exponeringar precis som vanligt. Men när jag väl kom hem och skulle mata in bilderna i datorn och in i Photomatix så blir de nån jävla grötbild av olika lila färger bara, inte alls som jag fotade... lika i Photoshop, men där säger den bara att
"Could not complete your request because the file appears to be from a camera model which is not supported by the installed version of Camera Raw.

Hur löser man detta????

Hej ,du måste öppna raw i ett bildprogram som kan läsa raw sen göra om till jpg Mvh Bengt

Vad har du för version av Photoshop?
Camera Raw måste uppdateras till en version som stödjer din nya kamera.
Har du för gammal version av Photoshop finns det heller ingen Camera Raw som stödjer din kamera.
Du behöver Camera Raw 6.2 och Photoshop CS5.

I photoshop behöver du ACR v6.2 för att kunna läsa filer från 60D. Detta betyder att du måste ha PS CS5 för att det ska funka.

Photomatix vet jag inte. De har en hemsida.

Hur löser man detta????

Öppna i DPP och spara i jpg utan att göra nåt. Sen kan du öppna i Photomatix,

ok, va in på Adobes hemsida igår och letade en uppdate, hitta den men på nått sätt gick de inte installera. Jag får ner filen men de kommer upp en ruta där de står "vissa uppdateringar kunde inte istalleras" "uppdatering är inte tillämplig"?
va är detta???
Vad har du för version av Photoshop?
Camera Raw måste uppdateras till en version som stödjer din nya kamera.
Har du för gammal version av Photoshop finns det heller ingen Camera Raw som stödjer din kamera.
Du behöver Camera Raw 6.2 och Photoshop CS5.

ANNONS