Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan inte beställa från Amazon.com

Produkter
(logga in för att koppla)

frystejp

Medlem
Hej!

Jag har försökt beställa opteka batterigrepp och canon 50/1.8 till min 350d från amazon.com. Problemet är att när jag ska välja leveransadress så står det att det är något som inte stämmer, det går inte skicka till den angivna adressen. Fungerar det för någon annan, eller går det inte att beställa dessa varor till Sverige?

Länk till batterigreppet på amazon.com:
http://www.amazon.com/Opteka-Batter...4?ie=UTF8&s=electronics&qid=1177860053&sr=8-1

Har läst tidigare trådar där samma order har skickats till Sverige förut.

Tacksam för hjälp!

Viktor
 
Om jag har förstått det hela rätt ska det gå bra att beställa från amazon.com. Sverige finns med i listan över europeiska länder som de skickar till. Utdrag från deras hemsida: "Amazon.com gladly accepts orders from all around the globe." Det är ingen som skulle kunna tänka sig att försöka beställa batterigreppet i länken ovan för att se om ni får liknande felmeddelande? Då vore jag ytterst tacksam.
(Krävs ingen inloggning/skapande av nytt konto för att göra detta)

Viktor
 
Prövade att beställa det där batterigreppet från amazon.com - det gick inte. Generellt sett så säljer amazon.com även elektronik internationellt, men de är ju mera av en portal för massor av olika försäljare. Det där batterigreppet såldes ju egentligen av "47th Street Photo" och de kanske har sina egna regler. Annars så är ju froogle.com en bra sajt att läta efter varor och butiker i USA.
 
Tack för att ni tagit er tid!

Ja, där ser man. Det roliga är att man kan beställa direkt från 47st, men de tog ut en rejäl fraktsumma. Får bli att leta vidare.

Tack för hjälpen!

Viktor
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.