Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kan inte öppna 7Ds raw filer?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fotade med en 7D i helgen, och skulle sedan redigera bilderna i PS cs4, men bilderna går inte att öppna? Det står att det är fel format eller nått sånt, kommer inte riktigt ihåg. Vad beror det på? Kan inte heller öppna raw bilder från en 5d Mark ll. Det ska väl funka med cs4? :O

Det är något helt annat som är mest sannolikt, men du får gärna tro vad du vill och underhålla dig med att konvertera alla filer till DNG. Det är garanterat inte mitt problem.

Varför vara otrevlig? Jag sa bara att jag inte haft några problem med att uppdatera.

Nej, snarare deklarerade du bestämt att uppdateringen inte alls misslyckats. Onekligen en något märklig slutsats när du samtidigt skriver att det inte fungerar att öppna filer som det enligt flertalet här och enligt Adobe själva finns stöd för.

Lägg in Camera RAW 6.1 (vet inte om det fungerar till CS4 dock) som är senaste, sedan när du har öppnat Photoshop så kan du gå till "Help -> About Plug-In > Camera RAW" och dubbelkolla vilken version Photoshop använder.

Ironi*" Om det är för jobbigt får du gärna konvertera alla din bilder till DNG formatet som tidigare nämnts ha dubbletter av alla filer om du tycker det är kul "* =)

"The Camera Raw 6.1 plug-in is not compatible with versions of Photoshop earlier than Photoshop CS5"

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar