Annons

Kan ej föra över bilder till datorn 400D

Produkter
(logga in för att koppla)

Thomson1

Aktiv medlem
Hej,

helt plötsligt kan jag inte föra över bilder från min EOS 400D till datorn. Normalt sätter jag i USB-kabeln mellan datorn och kameran och det står BUSY på kameran och sedan kommer rutan upp på datorn för EOS Utility. Sedan har det bara varit att ladda över bilderna till datorn. Det som nu händer är att kameran blinkar BUSY som vanligt, men Utility kommer inte upp på datorn.
Vad har hänt och varför?
Och vad gör jag?

Jag har inte ändrat något, allt funkade som vanligt igår.

T.
 
Hej, besvarar mitt eget inlägg, efter viss annan kontroll så funkar ingenting genom USB-kontakterna till datorn. Alltså inte ett kamerafel utan något annat fel i min dator.
Ber om uräkt att jag tagit upp utrymme här i forumet i onödan.

T.
 
Har du provat med kortläsare istället?

Hej!

Har tidigare haft liknande problem med vissa av mina kameror - men sedan jag skaffade kortläsare, med USB-2 anslutning, istället för USB/ Firewire kabel har jag aldrig haft problem med överföringen längre.

Och kortläsaren, i alla fall för mig, känner automatiskt av vilken kamera som använts och öppnar därmed automatiskt upp rätt program ( i ditt fall då EOS Utitily ) - förutsatt att det är installerat på använda dator förstås?

Ja lycka till med överföringen.
 
Har nu gjort en systemåterställning på datorn och nu funkar det igen. F-n vet hur det går till...
Tack för tips dock.

Fortsatt trevlig helg!

T.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.