Linda Karlström
Aktiv medlem
Andreas S Eriksson skrev:
Är det en privat eller kommunal ridskola?
Ändrat:
Jag tror att den är privat.
Senast ändrad:
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Linda Karlström skrev:
Jag har inte skrivit på något, så det där var en bra idé!
Det vet jag tyvärr inte, har försökt kolla på hemsidan men inget hittat, bara att det är en ideell förening. Ska söka vidare på deras hemsida.
Dåså.
Var tuff och säg bara att OM de vill fortsätta kräva pengar ska de ställa ut en faktura, men påminn dem samtidigt om att du inte skrivit på någon beställning eller något avtal.
Skriver de ändå en faktura så ber du dem visa underlaget. (Man får inte fakturera utan att någon skrivit på en beställning eller ett avtal.) Vidhåller de att du ska betala fakturan kan du enkelt bara göra invändning mot fakturan, det brukar stå att man kan göra det inom 8 eller 14 dagar.
Men som sagt, var tuff och be dem ställa ut en faktura.
Linda Karlström skrev:
Jag har nu sett att det är ridskolan som äger ridskolan, men det är en annan förening som ska vara där i helgen och hålla i utställningen.
Kan jag ändå göra så som du föreslår här ovanför?
Tack alla för all hjälp!
Linda Karlström skrev:
Dock lät det inte som att det var pga. bordet dom ville ha betalt när jag pratade med henne i telefon igår, utan att det var för att ett hästföretag som skulle vara där och sälja grejer hade satt in en anons i katalogen vilket kostar 500:- så tog dom ett styrelsebeslut att alla skulle betala 500:-
Gersemi skrev:
Är det på detta vis att dom vill ha 500:- för att du har någon form av annons i katalogen?
Men självklart skall du ha kvitto eller faktura på kostnaden.
Sven-Erik Nordenhed skrev:
Hur skulle annars exvis telefonförsäljning kunna existera?
Det finns väl inga kommunala ridskolor?Andreas S Eriksson skrev:
-CL- skrev:
Skummade igenom din tråd lite... Starkt gjort att avstå.
Har själv inget emot att göra saker gratis, men känner man att någon försöker utnyttja en känns det inte lika inspirerande.
Det är dessutom ännu svårare att säga ifrån när man är ung, och slantarna skulle vart välkomna.
Snyggt jobbat, hoppas du får en seriösare kund snart.
Erik Schalin skrev:
Det finns väl inga kommunala ridskolor?