raskolnikov
Aktiv medlem
Som ovan om man har den på men inte låter den kalibrera färdigt innan man plåtar..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte ens de av Canons IS-objektiv som sägs känna av stativmontering funkar när tiderna blir riktigt långa då linsen fortfarande "kryper" en aning. På ett helt stabilt stativ är en fastlåst (avstängd) antiskak det bästa.Nome Nescio skrev:
De går ryckte om att antiskak kan vara till en nackdel vid långa slutartider och monterat på stativ.
Det är möjligt att det är illa men alla reglersystem överkompenserar innan man gett det tid att svänga in till sin möjliga effektivitet. Självklart kan bildstabiliseringen därför försämra om man inte använder det enligt instruktionerna, men det gäller ju alla tekniska hjälpmedel.Nemesis skrev:
Tror inte att det kan bli sämre än med SR avstängd, eller ?
I så fall vore det illa!
I den här tråden hävdar Sony/KM-ägare att det systemet ständigt är aktivt och därmed saknar den ställtid som alla konkurrenter verkar ha. Om det stämmer eller inte har jag däremot ingen aning om.Roland Mabo skrev:
Den kan ej vara ute i detta magnetfält hela tiden för det skulle dra alldeles för mycket ström.
Sensorerna som mäter skakningarna verkar vara ständigt aktiva, men motorerna som justerar sensorn är det bara i avtrycket. Det verkar dock inte ha någon ställtid, korrekt.P.R. skrev:
I den här tråden hävdar Sony/KM-ägare att det systemet ständigt är aktivt och därmed saknar den ställtid som alla konkurrenter verkar ha. Om det stämmer eller inte har jag däremot ingen aning om.
Systemen ser ju inte likadana ut i Pentax och KM.P.R. skrev:
I den här tråden hävdar Sony/KM-ägare att det systemet ständigt är aktivt och därmed saknar den ställtid som alla konkurrenter verkar ha. Om det stämmer eller inte har jag däremot ingen aning om.
Gunnar D skrev:
Den ökade strömförbrukningen i en KM är ca 0,55mA.