Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraväska?

Produkter
(logga in för att koppla)

JLoow

Medlem
Hej!
Jag har precis fått en Canon EOS 400D och är på jakt efter en lämplig kameraväska som jag kan använda både som kameraväska och "vanlig" väska. Alltså att det ska vara lätt och få med sig andra saker inte bara utrustning. Typ en kombi väska (helt ryggsäck) men jag har ingen aning om var jag ska leta någonstans. Jag vill inte att den ska vara för stor bara. Jag har inte så mycket uttrustning till kameran ännu utan enbart kamera, ett objektiv (ett till på väg), stativ och några filter.
Det jag vill kunna få med mig för övrigt är mest standard grejer. Sånt som ett ombyte (badkläder till sommaren och en extra tröja till vintern), plånbok, kalender, böcker osv, Ja jag tror ni fattar. Nyttiga saker helt enkelt.

Är det någon som kan hjälpa mig?
 
Jag använder en fotoryggsäck där överdelen är för övra saker som tex. kläder + handduk och underdelen är för kameran. Mycket plats i kameradelen och i den övriga delen.

I kameradelen får jag plats med kameran + fastmonterat 70-300mm, kitobjektivet, två filter, rengöringsset och även ett till objektiv om jag skulle skaffa det i framtiden.

I överfacke finns det 4 mindre fack där det går att lägga pengar, minneskort och kanske en bok. I det större facket läggs annat.

På yttersidorna i väskan finns det två fack som är väldigt rymliga trots storleken.

Och nu babblar jag på här men jag rekommenderar dig att köpa en Lowepro Orion Trekker 2 :)
 
Lånar tråden:
Ang objektiv väskor, ett objektiv med höjden 100mm, och max diameter på 73mm, vilka mått funkar bäst? Ska man ha lite att ge på, någon cm (10mm) extra på höjd och diameter på innermåtten på väskan eller bör man ha mer eller mindre? kan tänka att bra passform gör att den ligger stilla, men kankse svårt att få grepp om den i väskan då.

Tacksam för svar.
 
JLoow skrev:
Hej!
Jag har precis fått en Canon EOS 400D och är på jakt efter en lämplig kameraväska som jag kan använda både som kameraväska och "vanlig" väska. Alltså att det ska vara lätt och få med sig andra saker inte bara utrustning. Typ en kombi väska (helt ryggsäck) men jag har ingen aning om var jag ska leta någonstans. Jag vill inte att den ska vara för stor bara. Jag har inte så mycket uttrustning till kameran ännu utan enbart kamera, ett objektiv (ett till på väg), stativ och några filter.
Det jag vill kunna få med mig för övrigt är mest standard grejer. Sånt som ett ombyte (badkläder till sommaren och en extra tröja till vintern), plånbok, kalender, böcker osv, Ja jag tror ni fattar. Nyttiga saker helt enkelt.

Är det någon som kan hjälpa mig?

En vanlig ryggsäck typ "Kånken" fungerar utmärkt. Kaffetermosen, kvällstidningen, baddräkten, handduken och solskyddskrämen får plats tillsammans med kameran.
 
Det finns en ryggsäck från Everest (Stadium) som nyligen kommit ut på marknaden.

35 liter med fack för laptop. Enligt inköparen något för fotografer med mycket pryttlar och som alltid är på resande fot med kamera och laptop.

Priset då? 799:-

Jag får hem min i morgon hoppas jag.
 
Rohed skrev:
Det finns en ryggsäck från Everest (Stadium) som nyligen kommit ut på marknaden.

35 liter med fack för laptop. Enligt inköparen något för fotografer med mycket pryttlar och som alltid är på resande fot med kamera och laptop.

Priset då? 799:-

Jag får hem min i morgon hoppas jag.

Har du fått tag på ditt ex ännu? Kan man isf få se lite bilder?
 
Japp, den kom idag.. Sitter på jobbet så jag kan inte fota något nu men kan göra det när jag kommer hem. Runt 9 ikväll. Verkar riktigt gedigen faktiskt. Ganska stor men jag får med allt jag vill och behöver.

Ska det vara bilder packad eller tom? =)
 
Här kommer lite bilder precis innan jag flyttade in i väskan. Den är stor! =)
 

Bilagor

  • img_1253.jpg
    img_1253.jpg
    28.7 KB · Visningar: 442
JLoow skrev:
Hej!
Jag har precis fått en Canon EOS 400D och är på jakt efter en lämplig kameraväska som jag kan använda både som kameraväska och "vanlig" väska. Alltså att det ska vara lätt och få med sig andra saker inte bara utrustning. Typ en kombi väska (helt ryggsäck) men jag har ingen aning om var jag ska leta någonstans. Jag vill inte att den ska vara för stor bara. Jag har inte så mycket uttrustning till kameran ännu utan enbart kamera, ett objektiv (ett till på väg), stativ och några filter.
Det jag vill kunna få med mig för övrigt är mest standard grejer. Sånt som ett ombyte (badkläder till sommaren och en extra tröja till vintern), plånbok, kalender, böcker osv, Ja jag tror ni fattar. Nyttiga saker helt enkelt.

Är det någon som kan hjälpa mig?


Har en liten rygga, köpt på Stadium för en 2-300.
I ryggan på botten står en slags "kameraväska" med bortskuret lock.
Där trycker ja ner M Leican, eller Nikon F4, med 85 an.
Bland plånbok, agenda, filmer, jacka, litet paraply osv.
Har alltid kört "märkeslös Fotorygga".
Å det här är ingen speciell fotorygga, bara en vanlig rygga.
Har funkat bra vid vandringar, resor, cykelturer, stadsvandringar, kajakpaddling osv.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.