ANNONS
Annons

Kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)

spacedust

Medlem
Ska inskaffa mig en kameraväska som ska husera följande,

Nikon D60 eller Canon 5D (beroende på fototillfället)
Ett extra objektiv
Panasonic SD900
2 laddare med kablage
extra minne
+ eventuella småprylar

Kraven som jag har är att väskan ska vara "liten" och smidig och självklart vara lite stöttålig.
Ska inte kosta en förmögenhet.

Ägt Lowepro förut och gillar deras väskor, men andra märken är självklart intressanta också.
Vet inte om jag ska satsa på en ryggsäck eller en med axelrem, för/nackdelar?

Dessa två har jag kollat lite på:

LowePro Flipside 200 svart (ryggsäck)
LowePro Nova 180 AW svart (axelväska)

Så vad säger panelen? :)

Största fördelen med en ryggsäck är väl ergonomin. Lastar av ryggen mycket bättre.

Med en axelväska är grejerna oftast mer lättåtkomliga. Dock är den inte så lämplig när man ska röra sig mycket eftersom den oftast hänger och slänger och fastnar i det mesta.

Om en rygga är intressant så rekommenderar jag verkligen en Dörr (cyberphoto). I ditt fall räcker den minsta modellen, har mängder med fack och är otroligt skön på ryggen, även tungt lastad.

Största fördelen med en ryggsäck är väl ergonomin. Lastar av ryggen mycket bättre.

Med en axelväska är grejerna oftast mer lättåtkomliga. Dock är den inte så lämplig när man ska röra sig mycket eftersom den oftast hänger och slänger och fastnar i det mesta.

Och då skulle jag ju vilja fylla i med min favorit slingshot - kombinerar lite av ryggsäckens ergonomi med axelväskans snabba åtkomlighet. 200-storleken är nog lagom i det här fallet (Slingshot 202 AW).

Tackar för svaren, verkar helt klart som att en slingshot eller en ryggsäck är det som ni rekommenderar och det låter helt klart som det rätta valet.

Katan såg helt klart intressant ut.

En sak som jag glömde skriva var att det ska kunna gå att fästa ett mindre 3-bensstativ, men detta går på de intressanta såg jag.

Lutar just nu åt en Kata DPS 3N1-10 sling eller LowePro Flipside 200 svart. Tanken som slog mig var bara, Flipsiden har den tillräckligt med plats i sig eller ska jag isf gå upp till 300an?

Tackar för svaren, verkar helt klart som att en slingshot eller en ryggsäck är det som ni rekommenderar och det låter helt klart som det rätta valet.

Katan såg helt klart intressant ut.

En sak som jag glömde skriva var att det ska kunna gå att fästa ett mindre 3-bensstativ, men detta går på de intressanta såg jag.

Lutar just nu åt en Kata DPS 3N1-10 sling eller LowePro Flipside 200 svart. Tanken som slog mig var bara, Flipsiden har den tillräckligt med plats i sig eller ska jag isf gå upp till 300an?

Kör själv Katas 3N1-20 (och har stativhållaren till som jag hänger på ibland) och kan rekommendera den. Är riktigt nöjd med den väskan!

Kan rekommendera Lowepro Fastpack 250 så slipper man lägga ner säcken för att få fram kameran. Halva säcken till fotoprylar och resten till allt annat skräp som jag bär runt. Fack för dator närmast ryggen och ganska bekväm. Har haft min i två år och är nöjd.
/Anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar