ANNONS
Annons

Kameraväska till Sony a6000

Produkter
(logga in för att koppla)

G Reiman

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag har haft min Sony a6000 i snart ett år nu och har skaffat totalt fyra olika objektiv, Min axelremsväska från Lowepro har därmed blivit alldeles för liten. Dessutom har jag mer och mer börjat fotografera med stativ. Nu till problemet. Jag kan inte komma fram till vilken kameraväska jag behöver.

Önskemål: Liten smidig väska som rymmer 3 fasta linser och ett 18-70mm-zooom samt kamerahus såklart, gärna ett rese-stativ och diverse småsaker som laddare med mera. Stort plus om väskan är vattentålig och har ett bra fästanordning för ett stativ.

Jag har mestadels kollat på väskor från Lowepro som exempelvis: Flipside 200/300, Vertex 100 AW samt Flipside Sport 15L AW.

Tacksam för feedback och andra bra saker att tänka på.

Göran Reiman

Kolla på Thinktank Perception ryggsäckarna. Tamrac Corona 14 är också intressant, men jag är inte säker om det går att få tag på den i Sverige.

Jag har denna:

http://cdon.se/hemelektronik/lowepro-transit-sling-250-aw-p26650817

I den får jag i min A6000, en 35a, en 10-18, en 16-70, en 70-200, en nissinblixt, 6st nd/polfilter, en ficklampa, några extrabatterier, några putsdukar, en ipad och ett resestativ hängande på sidan. Knökfullt men det fungerar..

Pallar man slingväska så kan jag enbart rekomendera den.

Tack för tipset!

Jag gillar Lowepro men vet inte om sling-varianten sitter skönt i längden.
Däremot är Lowepro Transit vara grymt prisvärd. Jag har gärna ett stativ med mig, hur pass bra sitter ett stativ fast på Transit?

Hälsningar Göran

Kolla på Thinktank Perception ryggsäckarna. Tamrac Corona 14 är också intressant, men jag är inte säker om det går att få tag på den i Sverige.

Tack för tipsen!

Både Thinktank Perception och Tamrac Corona verkar ha bra fästen för mindre stativ. Gillar nog Thinktank Perception bättre då den både var snygg och hade smart inre förvaringspåsar.

Hälsningar
Göran

Jag har inte haft några problem med att stativet lossnar, men skulle jag åka utförsåkning med väskan eller nått liknande så skulle jag vilja ha något som sitter bättre.

Jag har inte haft några problem med att stativet lossnar, men skulle jag åka utförsåkning med väskan eller nått liknande så skulle jag vilja ha något som sitter bättre.

He he, då sitter den nog fast tillräckligt för min del med. Jag provade den minsta modellen av Lowepro Flipside Sling men dess stativfäste var inte mycket att hurra för, så därför undrar jag.

Tack för all input!

Göran

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar