Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraväska/Ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

Dicken

Aktiv medlem
Hej!
Någon som har bra tipps på ryggsäck till kamera med monterat 70-200 f/2.8

Ska vara smidig och behöver inte ha så mycket mer plats än just kamera 7D och 70-200 f/2.8

Jag kör med en helt vanlig Lowepro Mini Trekker AW som är otroligt rymlig/funktionell för sitt pris. Den rymmer 7D + 70-200/2.8 och mer därtill. Jag har 3 hus med monterade objektiv i min, samt 2 blixtar och alla laddare. Kanske inte den mest ergonomiska formen för långa dagsetapper på fjället, men inte direkt dålig heller.

Bilagor

• minitropen.jpg
    minitropen.jpg
    9.6 KB · Visningar: 1,479
Nja det där ser lite för otymplig ut.

Någon som har något negativt om denna?

Lowepro Flipside 200

Jag testade den innan jag köpte min. Håller med om att den ser otroligt bra ut på bild, men den var inte lika smidig live. Den är trång, svår att få in grejor i, öppnignen mot ryggen är mindre än utrymmet bakom. Prylar som ligger i facken längst ner är omöjliga att ta ur. Dessutom har jag för mig att den inte satt så skönt på heller.

Man måste nog testa själv, i butik, för att hitta "the bag" enligt just dina önskemål.

Lowepro Fastpack 200 kommer tomten med till mej =)
Ville ha en mindre ryggsäck där jag får plats med annat också, har en större ryggsäck från Scandinavian Photo om jag ska dra med mig alla saker.. Men sakerna är inte lättillgängliga i den så jag ville ha nåt som passar för dagar i skogen med fika, extra tröja osv.. Men du kanske bara ska ha kameraprylar i den utan plats för annat tjafs?

Tack för det.

Frågan är om det är för krångligt att ta ur och lägga i kamera med objektivet på.

Motljusskyddet till Canon ef 70-200 f/2.8 är stort.

kanske 300 är bättre?

Tack för era erfarenheter men får nog ta grejorna till butiken och prova.

Tack för det.

Frågan är om det är för krångligt att ta ur och lägga i kamera med objektivet på.

Motljusskyddet till Canon ef 70-200 f/2.8 är stort.

kanske 300 är bättre?

Tack för era erfarenheter men får nog ta grejorna till butiken och prova.

Mina tips är:
1) Testa i affär
2) Om 1) är omöjligt, välj en storlek större än du tror dig behöva.

Samma gäller i baren, beställ en 6:a om du tror en 4:a räcker.

Mina tips är:
1) Testa i affär
2) Om 1) är omöjligt, välj en storlek större än du tror dig behöva.

Samma gäller i baren, beställ en 6:a om du tror en 4:a räcker.

HAHA i baren är det lättare att lägga till några, jobbigt att gå med fler ryggsäckar om man fått för lite(n).

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto