Annons

Kameraväska/objektivhållare att ha på höften?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ida Frid

Aktiv medlem
Hej!

Jag skulle vilja ha tips på hur man får tag i nån slgs fotoväska som skall sitta som ett tjockt bälte på höften, med olika objektivhållare runt om..?

Har inte sett detta själv, men frågat på fotoaffärer, och det ska visst finnas???

Jag vill alltså inte belasta rygg och axlar mer än nödvändigt. Och så vill jag lätt kunna byta objektiv. Har en Canon 20D, med 17-85-objektiv, och skall köpa till ett 70-200. Vill även ha nå slags fack för batterier och minneskort...

Tips???

MvH

Ida
 
Senast ändrad:
Verkar vara precis det jag sökte!!! Tack!!!!!

Nu återstår bara nån butik där jag kan gå in och prova! Vill ju gärna känna att det sitter bekvämt, innan jag köper det!

Ida
 
Andra Street & Fieldliknande bärsystem

Här är en tidigare liknande diskussion.

Det blir nog värre med att hitta Think Tank Photo eller Newswear ute i svenska butikerna för att kunna prova bekvämligheten (det verkar vara internetbutikbeställning som gäller).
 
Jag tycker att "harness" ser lite väl combat ut.. Tycker inte ni det?

För ett stressigt jornalistiskt relaterat fotande så kan jag se poängen, men är det verkligen många som använder sånt privat vid sitt "rekreationsfotande"?

MVH Niclas,
 
Hej!

Det finns säkert många varianter ute i handeln. Den jag köpte och tycker är bra är Biltemas midjeväska för fiske!!!

Bra kvalitet och kanonpris. Sedan vet jag inte om du får plats med alla dina objektiv. Jag har alla tillbehör i den som extrabatteri, filter, bärbar hårddisk, trådutlösare, putsduk m.m. Dels vill jag har robusta saker samt ogillar fotoförvaring där det framgår på utsidan vad den innehåller (=märkesnamn).

Har även köpt en betesväska på Biltema som jag använder för mindre fotoutrustning när jag inte vill släpa på hela ryggsäcken. Inredningen är fixat av min symaskinskunniga fru.

Midjeväska
Av kraftig mörkgrön 600D nylon. En stor (ca 20 x 13 cm) lockförsedd ficka framtill, en mindre (10 x 13 cm) ficka till höger och 2 små (ca 7 x 13 cm) fickor till vänster. Alla med blixtlås. Rejäl midjerem med snabbspänne.


Art nr Pris Antal
45-564 49,90 kr

Betesväska
Av vattentät PVC 600D. Blixtlåsförsedda fack, varav 3 innehåller 4 större och 2 mindre beteslådor av plast. Lådorna har löstagbara avdelare. I övriga fack finns nätfickor och fack med plats för diverse fiskeutrustning. Även ficka för mobiltelefonen. På ovansidan av väskan finns resårsnörning som enkelt håller t.ex. regnkläderna på plats. Väskan är försedd med bärhandtag och kraftig axelrem med vaddering. Kakigrön.


Art nr Pris Antal
26-458 279,00 kr
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.