Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraväska med plats för objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan!
Ny här på forumet, så förlåt om det redan finns en tråd om detta, hittade dock inget på sökningen.

Jag är på jakt efter en kameraväska med plats för då huset + 2 objektiv.
Har en Canon 550d, med vanliga standard objektivet (18-55) + ett canon 70-300 ´mm
.
Om 3 veckor åker vi iväg på en resa till västindien och jag vill då ha en väska så jag får plats med kamerahuset och objektiven i samtidigt.

Vilka väskor rekommenderar ni?
Inga jättedyra väskor tack, letar efter billigast möjliga.

tack på förhand Fotokompisar!
 
Scandinavian photo har en ryggsäck med deras egen logga. Kanske den kan vara något? Priset är i alla fall förmånligt.
 
Jag fick en väska Lowepro med på köpet så jag vet inte vad den kostade, liten och smidig, rymmer ett hus med objektiv, och två extra objektiv. Kanske bra att tänka ut hur stor din utrustning ska bli så du köper rätt storlek. Min väska är fullproppad - så nu får jag inte köpa något mer :)
 
Vet bara att Scandinavian Photo är en bra firma. Men det finns kanske någon annan som kan uttala sig om deras väskor.
 
Kata DPS 3N1-10 Sling

Den använder jag. Får plats ett Sony Sony 70-300mm F4.5-5.6 G SSM i botten, över det min Sony SLT-A55 (iofs en liten kamera) med ett Sony 28-75/2.8 SAM ikopplat, o snett ovanför mitt Tamron AF 60/2.0 SP Di II Macro 1:1
Tar jag bort Macrot får en extern blixt plats om jag fifflar lite med vadderingen, men jag vet inte om det skulle gå om jag hade en "normalstor" kamera. Finns ett övre fack där jag får rum med motljusskydd till alla tre objektiv (satta i varandra), o får där också plats med fjärrutlösare samt blixt-till-kamera-kabel och lite annat skräp. Sedan finns mindre fack för tex. objektiv- och kamerahuslock , minnen samt extra batteri.

(Ganska stöldbegärligt :p )
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.