Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraväska för längre dagsturer

Produkter
(logga in för att koppla)

Wahlin

Aktiv medlem
Är på jakt efter en kameraväska för lite längre dagsturer ute i skog och mark. Den ska kunna svälja en 5d med 70-200 2.8 på samt 4stycken lösa objektiv (24-70,16-35, 100 macro, nått annat), blixt och lite plats för filter.
Så långt hittar man massor med lämpliga ryggsäckar. Men när man lägger till i ekvationen att man ska få plats med ett litet klädbyte, termos och lite annat löst, plånbok, nycklar och sånt, samt att den ska vara skön att bära längre stunder går man bet. Eller åtminstone jag gör det.
Har ni något tips på en passande ryggsäck så kom gärna med den. =)
 
Är på jakt efter en kameraväska för lite längre dagsturer ute i skog och mark. Den ska kunna svälja en 5d med 70-200 2.8 på samt 4stycken lösa objektiv (24-70,16-35, 100 macro, nått annat), blixt och lite plats för filter.
Så långt hittar man massor med lämpliga ryggsäckar. Men när man lägger till i ekvationen att man ska få plats med ett litet klädbyte, termos och lite annat löst, plånbok, nycklar och sånt, samt att den ska vara skön att bära längre stunder går man bet. Eller åtminstone jag gör det.
Har ni något tips på en passande ryggsäck så kom gärna med den. =)

Jag undrar om den väskan finns?
LOWEPRO VERTEX 300AW hör nog till de som kommer närmast:.
http://www.dustin.se/lowepro-vertex-300aw/product/5010141288?intcmp=searchProvider_dacsa

Har själv LOWEPRO VERTEX 200AW men funderar på att gå upp ett steg samtidigt som jag behåller denna när inte allt ska med.

Den stora fördelen med denna ryggsäck är att det finns väl genomtänkta möjligheter att fästa tillägg utanpå ryggsäcken. Både på locket och vid sidorna. Det senare är bäst för det blir inte så baktungt. Hittar Du lämpliga små väskor/behållare att fästa på denna så kanske problemet är löst?

Detta är den största jag någonsin sett:
http://products.lowepro.com/product/Pro-Trekker 600 AW,2167.htm
http://www.lowepro.com/protrekker

Den är för stor för mig men man får in mycket.
 
Senast ändrad:
Vanlig ryggsäck...

...och sedan separata väskor och "rör" för kameror och objektiv som stoppas i den vanliga ryggsäcken tillsammans med allt annat!
Christer
 
För oss som har längden inne, tror jag ändå den här Satori EXP skulle vara bra. Den är 12cm längre än den säck du länkade till. Du får ner bältet på höften där det gör någon nytta.

Micke.
 
För oss som har längden inne, tror jag ändå den här Satori EXP skulle vara bra. Den är 12cm längre än den säck du länkade till. Du får ner bältet på höften där det gör någon nytta.

Micke.

Det verkade fantastisk. Vart får man tag på en sån. Får bara fram en massa tester och annat.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.