Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kamerastativ
- Trådstartare mares
- Start datum
Jeppe
Aktiv medlem
Manfrotto 190...tillsammans med ett huvud blir jättebra..
http://www.cyberphoto.se/stativ/manfrotto/190CL+141RC.php
http://www.cyberphoto.se/stativ/manfrotto/190CL+141RC.php
Bobbo V
Aktiv medlem
Har ett Manfrotto 055CLB som jag är mkt nöjd med. För sitt pris ett riktigt bra stativ, stabilt och välbyggt i övrigt. Väger ganska mkt men jag har inte känt att det väger för mycket.
Till stativet har jag en kulled (Manfrotto 168) som jag är ganska nöjd med. Den är billig och fyller huvudfuntionen dvs låsa kameran i ett läge. Den är dock ganska omständig att fota med.
Särskillt reglagen kan vara tröga. Snabbplattan/låsningen är dock bra.
Till stativet har jag en kulled (Manfrotto 168) som jag är ganska nöjd med. Den är billig och fyller huvudfuntionen dvs låsa kameran i ett läge. Den är dock ganska omständig att fota med.
Särskillt reglagen kan vara tröga. Snabbplattan/låsningen är dock bra.
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Jag skulle rekommendera en kulled istället för ett 3D-huvud i stil med Manfrotto 141RC.
Tyvärr har min budget-favorit, 308RC utgått. Det som finns kvar i den prisklassen är 352RC.
RC innebär att de har en snabbfästesplatta och det vill man inte vara utan.
För strax under tusenlappen borde det gå att få ett 190-stativ med en 352RC kulled. Kanske tom. den billigaste 055:an (som är något högre och därmed lättare att arbeta med).
Tyvärr har min budget-favorit, 308RC utgått. Det som finns kvar i den prisklassen är 352RC.
RC innebär att de har en snabbfästesplatta och det vill man inte vara utan.
För strax under tusenlappen borde det gå att få ett 190-stativ med en 352RC kulled. Kanske tom. den billigaste 055:an (som är något högre och därmed lättare att arbeta med).