Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kameraservice
- Trådstartare Lasse-A
- Start datum
Sabud
Aktiv medlem
Man kan ringa Sony kundsupport och fråga om råd enligt deras hemsida. Själv har jag för länge sedan fått en garantireparation utförd på en NEX5N.
Jag skulle dock tro att man inte kan göra speciellt mycket på en gammal NEX7 utan att det skulle bli billigare att skaffa en ny begagnad utan servicebehov.
Vad är det du behöver få gjort på kameran?
/Stephan
Jag skulle dock tro att man inte kan göra speciellt mycket på en gammal NEX7 utan att det skulle bli billigare att skaffa en ny begagnad utan servicebehov.
/Stephan
Spaceman Spiff
Aktiv medlem
Någon som känner till var man kan serva Sony Nex7.
Sonykameror repareras i Sverige av Elcare i Linköping.
Du kan själv boka service och skicka in din kamera. Vad är det för fel på din kamera? Få reparationer hamnar under 2.000 kr, är det värt att lägga så mycket på en gammal NEX7?
/Jon
Lasse-A
Medlem
Tack för ditt svar. Jag har ringt supporten och blivit hänvisad till Linköping. Tänkte att det skulle finnas någon sonyservice i Stockholm. När det gäller ny kamera, är det något jag funderat på en längre tid.Man kan ringa Sony kundsupport och fråga om råd enligt deras hemsida. Själv har jag för länge sedan fått en garantireparation utförd på en NEX5N.
/Stephan
Lasse-A
Medlem
Tack för ditt svar. Efter att jag läst inläggen här på sidan så får det bli så att jag köper en ny kamera.Sonykameror repareras i Sverige av Elcare i Linköping.
Du kan själv boka service och skicka in din kamera. Vad är det för fel på din kamera? Få reparationer hamnar under 2.000 kr, är det värt att lägga så mycket på en gammal NEX7?
/Jon
Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Man kan ringa Sony kundsupport och fråga om råd enligt deras hemsida. Själv har jag för länge sedan fått en garantireparation utförd på en NEX5N.
/Stephan
Jag vet inte hur andra ser på saken men för mig har NEX 7 alltid varit det kamerahus jag gillat bäst av Sonys spegellösa, för formfaktorn och kontrollerna på husets skull. Det var NEX 7 som satte ribban för lång tid för Sony APS-C då det var den första modellen som fick 24 MP-sensor. Det var NEX 7 som fick många att få upp ögonen för spegellöst och t.o.m. en del Leica-användare köpte den för att använda sina Leica-objektiv med adapter på den, dock med blandad framgång då en del av Leicas objektiv inte funkade helt bra med en del av deras vidvinklar.
Jag skulle gärna ha reparerat den om jag bara hade kunnat få den tillbaka efter att min som satt den på sitt biltak innan ha satte sig och körde iväg :-( NEX 7 är lite kult. Inget nytt kan ersätta den för de som tycker den har ett speciellt affektionsvärde.
Sabud
Aktiv medlem
Jag vet inte hur andra ser på saken men för mig har NEX 7 alltid varit det kamerahus jag gillat bäst av Sonys spegellösa, för formfaktorn och kontrollerna på husets skull. Det var NEX 7 som satte ribban för lång tid för Sony APS-C då det var den första modellen som fick 24 MP-sensor. Det var NEX 7 som fick många att få upp ögonen för spegellöst och t.o.m. en del Leica-användare köpte den för att använda sina Leica-objektiv med adapter på den, dock med blandad framgång då en del av Leicas objektiv inte funkade helt bra med en del av deras vidvinklar.
Jag skulle gärna ha reparerat den om jag bara hade kunnat få den tillbaka efter att min som satt den på sitt biltak innan ha satte sig och körde iväg :-( NEX 7 är lite kult. Inget nytt kan ersätta den för de som tycker den har ett speciellt affektionsvärde.
Det är riktigt, vissa prylar och då även kameror kan man ha en speciell känsla för. I detta fall verkar det som om Lars A. vill satsa på en ny kamera och förslagsvis i 6000-serien finns det i varierande prislägen kameror som rent bild-tekniskt slår gamla NEX7 på fingrarna.
Dock, vill man ha en NEX7 finns en här:
Sony NEX-7 kamerahus - BEGAGNAT - www.gotaplatsensfoto.se - Götaplatsens Foto
Begagnad Sony NEX-7 kamerahus i fint skick. Små repor på displayen. Levereras med axelrem, batteri o
www.gotaplatsensfoto.se
/Stephan
Lasse-A
Medlem
Sten-Åke, kul att läsa allt positivt du skriver om NEX7. Jag har verkligen gillat kameran, och ytterligare en fördel är att den med rätt objektiv går ner i fickan på min jacka. 2012 köpte jag NEXen. Nu när jag har bestämt mig för att köpa ny kamera får den gamla hamna i min kamerasamling.