Annons

Kameraryggsäck - tips!?

Produkter
(logga in för att koppla)

felle

Aktiv medlem
Hej allihop!

Jag är på jakt efter en kameraväska då min gamla blivit för liten. Vad har ni för förslag på framför allt ryggsäckar som klarar av att packa in en stor SLR med batteripack , tre objektiv, en blixt, plus lite annat. Gärna svart eller diskret och inte för bulkig liksom.

Har sedan tidigare fått tips om Lowe pro stealth II AW, den hade dock inte fått så bra betyg på photographyreview.com...

MVH Felix
 
Är det någon som vet om Scandinavian Photos "egen" rygga är något att ha? Man kanske skulle satsa på en Lowe istället.
 
Kan rekommendera MiniTrekker. Jar får in en Eos 5, 100-400 L Is, 28-70 L, 20 2.8, 550 EX, en massa filters, 40 rullar film, samt stativ på utsidan. Och då har jag fortfarande lite plats kvar. Frugan har den mindre MiniTrekker modellen som är något mindre men lite smidigare. Båda väskorna har åkt runt världen ett antal gånger och är mycket slitstarka och ser diskreta ut.

H
 
Cybers rea ser fin ut.
Lowe gör fina väskor/säckar.

Ett litet tips som du inte vill ha alternativt kan klara dig utan är:
Köp inte en större ryggsäck.
Du blir bara trött i ryggen och tar med mer grejjer! ;-)
 
Hur kommer det sig att Stealth-ryggan är så mycket dyrare än mini trekkern? Jaja, det verkar bli en mini trekker iallafall, tack för tipsen!

Robert> Jag får inte ens ned kameran i min nuvarande väska, så det får nog bli en ny iallafall :)

Hmm, såg precis att det inte verkar gå i en SLR med batteripack monterat i mini trekkern. Synd, får leta vidare...

/Felix
 
Senast ändrad:
Jag rekommenderar Lowepro´s Photo Trekker Classic. Har den själv och är väldigt nöjd. Den rymmer en hel del om du framöver tänker skaffa ännu fler fotoprylar. Har för mig att den finns i helsvart. Min egen är dock grön/svart. Var inne och tittade på vad Scandinavianphoto tar för den..1795:-.
 
felle skrev:
Hmm, såg precis att det inte verkar gå i en SLR med batteripack monterat i mini trekkern. Synd, får leta vidare...

Oavsett specarna så går Nikon F5 ner i en MiniTrekker utan några som helst problem. Jag gissar att din kamera inte mäter mer på höjden.

Den som reas på Cyberphoto är en MiniTrekker Classic vars ordinarie pris på Scandinavian Photo är 499 kronor. Där är det dock en beställningsvara.

Notera att det finns tre MiniTrekker-modeller. Om du är ute mycket och vill vara särskilt skyddad mot väder och vind föreslår jag att du kikar på den som heter MiniTrekker AW.
 
Senast ändrad:
Hmm, en D100 med batteripack är väl inte större än en F5a va? Det konstiga är att innermåtten bara ska vara 12,5cm på djupet, medan min är 15-16cm hög! Men de kanske har skrivit i underkant..
 
Hej !
Köpte 96 en Lowe Photo Trekker ll som ungerade bra fram till i somras då dragkjedjan till kamerafacket tackade för sig. En bra information är att Lowe lämnar lång garanti på väskorna så efter att ha sänt ner den trasiga till agenten kom en ny av senaste modell. Man tackar!!
Något att tänka på inför en rätt stor investering.
Lycka till !
Hälsningar
Dag
 
Kom just hem från Cyberphoto med en nyinköpt Lowepro MiniTrekker AW.

Får utan problem ner min Nikon F90x med påmonterat vertikalgrepp/batteripack. 35-70, 28-80 och ett 70-300 objektiv, SB-25 blixt, Sharp DV-kamera med batteriladdare, 6 rullar film, 2 mini-DV kasetter samt extrabatteri till videokameran. Då är inte huvudfacket helt fyllt och ytterfacket har jag inte ens hunnit börja fylla.

Kameran med vertikalgreppet är egentligen större än specarna, men den går ner utan problem. Trycker en liten aning mot locket, men man behöver inte ta i extra för att dra igen dragkedjan.

Tillräckligt stor så att jag får ner mina saker men samtidigt tillräckligt liten så man kan ta den som handbagage på flyget. (Enl. uppgift)

/Konrad
 
Inred Kånken!

Tips:
Köp Fjällräven Storkånken 30 l (den finns väl än?)
Köp ett liggunderlag.
Köp lite plywod.
Gör en låda med fack av plywoden efter egna önskemål. Se till att lådan passar precis i Kånken.
Klä facken med tillskurna bitar av liggunderlaget och använd två större bitar till överdel och underdel.
Nu har du en bra kameraväska anpassad efter dina egna behov. Den tål dessutom en del stötar.
 
Jag beställde classic-modellen och är väldigt nöjd med den än så länge. Men appropå det här med stativfäste; visst är det väl ett stativfäste som sitter på undersidan av väskan, där man sätter fast stativet på samma sätt som man spänner fast liggunderlag på en vanlig ryggsäck?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.