Annons

Kameraryggsäck - tips!?

Produkter
(logga in för att koppla)
felle skrev:
Jag beställde classic-modellen och är väldigt nöjd med den än så länge. Men appropå det här med stativfäste; visst är det väl ett stativfäste som sitter på undersidan av väskan, där man sätter fast stativet på samma sätt som man spänner fast liggunderlag på en vanlig ryggsäck?

Åfan.. Det hann jag nog inte se när jag i raseri skickade tillbaks Classic modellen till vår leverantör. På "vanliga" Minitrekker sitter iaf fästet på framsidan i mitten.
 
felle skrev:
Jag beställde classic-modellen och är väldigt nöjd med den än så länge. Men appropå det här med stativfäste; visst är det väl ett stativfäste som sitter på undersidan av väskan, där man sätter fast stativet på samma sätt som man spänner fast liggunderlag på en vanlig ryggsäck?

Men då verkar ju fästet vara gjort för små pyttestativ, ett större, tyngre dito kommer ju fastna och slå allt och alla i sin närhet.
 
Johan Okker skrev:
Men då verkar ju fästet vara gjort för små pyttestativ, ett större, tyngre dito kommer ju fastna och slå allt och alla i sin närhet.

Mjo, det ligger nåt i det. Har själv ett manfrotto 190 som sticker ut ca 15cm på varje sida med huvud monterat. Det fungerar även om det inte är den mest praktiska lösningen. Jag kommer nog få användning för det iallafall.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.