Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraryggsäck för bärbar dator?

Produkter
(logga in för att koppla)

aik_putte

Aktiv medlem
Jag letar efter en kameraryggsäck som det får plats en bärbar dator i (15tum), när jag inte har datorn i så skulle jag vilja ha plats för lite kläder istället.

Jag har kollat på Lowepro CompuTrekker AW men jag har fått uppfattningen att den är ganska djup och jag undrar hur mycket den sticker ut på ryggen.

Jag har också kollat på Lowepro Orion Trekker II. den är lite snyggare tycker jag men får det plats en bärbar dator i det stora facket där?
 
Det beror ju också på vad du vill ha i ryggan. Jag har en computrekker aw. Jag har relativt mycket utrustning i den. (Kamera, 24-70/2.8, 70-200/2.8, två konverters, blixt, 3ccd DV-kamera med div prylar , powerbook 15" plus lite extra kläder. Visst blir den lite tung, men jag upplever inte att den sitter ivägen när jag är ute i skogen. Bärsystemet är också OK. Jag tu
ycker computrekkern är MYCKET rygga för pengarna..

/jens
 
j3n5 skrev:
Det beror ju också på vad du vill ha i ryggan. Jag har en computrekker aw. Jag har relativt mycket utrustning i den. (Kamera, 24-70/2.8, 70-200/2.8, två konverters, blixt, 3ccd DV-kamera med div prylar , powerbook 15" plus lite extra kläder. Visst blir den lite tung, men jag upplever inte att den sitter ivägen när jag är ute i skogen. Bärsystemet är också OK. Jag tu
ycker computrekkern är MYCKET rygga för pengarna..

/jens

Jag har inte lika mycket saker som dig i ryggsäcken men hur är det med djupheten på den?
Känns det konstigt? ser de konstigt ut?
 
Köpte en Crumpler Formal Lounge i onsdags, den är väldigt trevlig, man får inte riktigt plats med alla kameragrejer i kamera-delen, men brukar ha D5D med 18-70 på och 50mm, 28mm och 1.5x telekonverter löst, går nog att trycka i lite till + plats i andra delen av väskan. Min dator är en HP 15" Widescreen och det är precis att den går i, enligt Crumpler ska man få i en 17" Powerbook. Den sitter perfekt på ryggen och funkar bra med tung packing, finns 2 större modeller med.

Lite bilder på den:

http://photo.hotserv.dk/gallery.php?gallery=./Crumpler Formal Lounge
 
aik_putte skrev:
Jag har inte lika mycket saker som dig i ryggsäcken men hur är det med djupheten på den?
Känns det konstigt? ser de konstigt ut?

Den känns inte konstig på ryggen, bara tung.. Jag har inte ögon i nacken, jag bryr mig inte om vissa tycker att den sticker ut mer än andra ryggsäckar.
 
Köpte en KATA R103. Kanske inte den billigaste, men med ett bra bärsystem och en riktig ryggplatta så man slipper känna hårda saker skava mot ryggraden.
 
Vad var oddset för att vi skulle skriva ett inlägg samtidigt (se klockslaget:) och rekommendera samma sak???

--jalle


Nome Nescio skrev:
Köpte en KATA R103. Kanske inte den billigaste, men med ett bra bärsystem och en riktig ryggplatta så man slipper känna hårda saker skava mot ryggraden.
 
Liten, med med tillräckligt stort urvall inlägg så lyckas man.
Men det är en förbaskat bra ryggsäck, så det skadar inte med lite dubbelrekam.
 
Nome Nescio skrev:
Köpte en KATA R103. Kanske inte den billigaste, men med ett bra bärsystem och en riktig ryggplatta så man slipper känna hårda saker skava mot ryggraden.

Crumpler väskan har också "plattor" i ryggen som är formade efter ryggen och ganska tjocka (dom är väl en 2-3-4cm) Bild

Den har dessutom en fördel i att den inte ser ut som varken kameraväska eller datorväska (och är snygg, enligt mig iaf).

//A
 
Tack för alla svaren!
Det blev en CompuTrekker AW tillsammans med Canon EOS 350D, kitgluggen, Sigma 70-300 och Sandisk CF Ultra II 2Gb.
 
Hej!
Nu har jag fått min kamera och ryggsäck men ryggsäcken är FÖR djup, den är omöjlig att ha på min rygg!

Jag måste hitta någon annan ryggsäck som är mycket mindre men ändå har plats för en bärbar dator.

Är det någon som har nåt tips?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.