Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kameraryggsäck 1DX + EF 70-200mm f2.8L IS + EF 300mm f2.8L IS plus laptop (macbook)

Produkter
(logga in för att koppla)

RH85

Aktiv medlem
Letar efter en ryggsäck som ska rymma en Canon 1DX + EF 70-200mm f2.8L IS + EF 300mm f2.8L IS plus laptop (macbook) gärna kring tusenlappen

Ska ut och resa nästa vecka och vill ha något att frakta dessa grejer i under resan fram till resmålet.

Letar även begagnat om det finns

Har en svart F-Stop Loka med både M & L ICU till som jag haft just 1D X & 70-200/2,8L IS II plus en massa andra grejer i…
Är supernöjd med den men vill ha en större rygga så om du kan öka på din budget lite så kan du ju höra av dig, jag tänkte få tummen ur & lägga ut den på annons här i dagarna… =)

MindShift Gear är ett undermärke till Think Tank (båda märkena säljs hos Scandinavian Photo) och inriktat på naturfoto med bra bärsystem.

Jag har MindShift Gear och F-stop och tycker att MindShift Gear håller märkbart högre kvalitet och dessutom erbjuder de modeller med reglerbart rygglängd.

På inrådan av naturfotografen Staffan Widstrand skaffade jag deras största ryggsäck Firstlight 40L som rymmer ett 800 mm f/5,6 och andå kan tas med som handbagage på flyget. Jag tror att 30L skulle passa dig.

Mindshift Backlight är också utmärkta modeller, som borde passa TS. Förutom priset, kanske. Jag har själv modell 26, som väl rymmer det TS listar. Plus en hel del annat.

Jag köpte en Backlight 26L i tron att den skulle fungera till mina kameror. Men det gör den inte. En 1DX eller liknande kan inte stå på högkant i den ryggsäcken. Det går att stänga, men den sticker ut i locket, som man har in mot ryggen när man bär ryggsäcken. Det gör att den inte går att bära bekvämt. Däremot fungerar Backlight 36L även till 1DX. 26L går att använda till små kameror, typ 5D Mark IV, om de är utan batterigrepp.

Jag köpte en Backlight 26L i tron att den skulle fungera till mina kameror. Men det gör den inte. En 1DX eller liknande kan inte stå på högkant i den ryggsäcken. Det går att stänga, men den sticker ut i locket, som man har in mot ryggen när man bär ryggsäcken. Det gör att den inte går att bära bekvämt. Däremot fungerar Backlight 36L även till 1DX. 26L går att använda till små kameror, typ 5D Mark IV, om de är utan batterigrepp.

Det går att få ner proffshusen men det är tight på en Backlight 26L. På bilden är det en Nikon 200-400/4 + konverter monterat på en D4. Det är tight som attan men det går. Inget jag kan rekommendera dock..
väska.jpg

Ja, som jag skrev så går en 1DX ner och locket går att stänga. Men då trycker prismahuset i ryggen på mig när jag bär ryggsäcken, så det fungerar inte i praktiken.

Bra påpekande, när jag rekommenderade 26L tänkte jag inte på att TSs hus är lite större än mina 7D.

Tack för många bra tips. Letar begagnat främst nu då jag egentligen bara behöver en ryggsäck inför nästa veckas semesterresa ☀️

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar