Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamerarem

Produkter
(logga in för att koppla)

Mrs C

Aktiv medlem
Hejsan!

Är det någon som har erfarenhet av Black Rapids remmar för kvinnor, "Elle" eller "Kick"? Enligt Cyber Photo's sida så är "Elle" en utgången modell, och jag undrar om den ersatts av Kick, eller om båda funnits sen tidigare? Kick kan man koppla på tillbehör, vilket ju kan vara en fördel, men vilka är skillnaderna för övrigt?

Hoppas det finns någon som vet och vill dela med sig!

Mvh/Christina

Hej,
Jag har visserligen ingen av de båda remmar du nämner, utan har en Black Rapid Double Strap. Denna är jag helnöjd med eftersom jag oftast har två kameror med mig ut.
Emellertid är remmen delbar och går således att använda som enkelrem (till en kamera) och då blir den mycket lik modellen ”Kick”. Även som enkelrem är jag oerhört nöjd med såväl funktion som passform. Det är bra (för oss kvinnor) att den är lite svängd för då ligger den bättre an över axel och bröst.
Kameran hänger stadigt utmed sidan när man går och är lätt att få upp i ”skjutläge” även då det är något snabbt motiv, fåglar eller andra djur, springande människor, bilar, etc., man vill fota.
Lycka till med ditt eventuella köp.
Bästa hälsningar Christina

Hej,
Jag har visserligen ingen av de båda remmar du nämner, utan har en Black Rapid Double Strap. Denna är jag helnöjd med eftersom jag oftast har två kameror med mig ut.
Emellertid är remmen delbar och går således att använda som enkelrem (till en kamera) och då blir den mycket lik modellen ”Kick”. Även som enkelrem är jag oerhört nöjd med såväl funktion som passform. Det är bra (för oss kvinnor) att den är lite svängd för då ligger den bättre an över axel och bröst.
Kameran hänger stadigt utmed sidan när man går och är lätt att få upp i ”skjutläge” även då det är något snabbt motiv, fåglar eller andra djur, springande människor, bilar, etc., man vill fota.
Lycka till med ditt eventuella köp.
Bästa hälsningar Christina

Tack Christina för jättebra input! :)

Jag använder bara en, min enda, kamera, så Double Strap är onödig för min del, men jag kan tänka mig att den måste vara perfekt när man behöver mer än en kamera. Eftersom du är nöjd med den även som enkelrem så borde ju de båda andra också vara bra.

Har du, (eller någon annan), erfarenhet av om man brukar hänga på sig extra tillbehör när det är möjligt, som man kan på "Kick"? Tänker mig att det kan vara bra för extra minneskort, mobil mm, och inte behöva ta med nåt extra för att ha dem i, men det kanske är överflödigt.

"Elle" hittar jag bara i blommigt vilket jag helst inte vill ha, även om det kan tyckas oviktigt. Någon som vet var man får tag på den utan mönster? Och som sagt, tacksam om någon vet hur de båda remmarna skiljer sig åt i praktiken?

Tack Christina för jättebra input! :)

Jag använder bara en, min enda, kamera, så Double Strap är onödig för min del, men jag kan tänka mig att den måste vara perfekt när man behöver mer än en kamera. Eftersom du är nöjd med den även som enkelrem så borde ju de båda andra också vara bra.

Har du, (eller någon annan), erfarenhet av om man brukar hänga på sig extra tillbehör när det är möjligt, som man kan på "Kick"? Tänker mig att det kan vara bra för extra minneskort, mobil mm, och inte behöva ta med nåt extra för att ha dem i, men det kanske är överflödigt.

"Elle" hittar jag bara i blommigt vilket jag helst inte vill ha, även om det kan tyckas oviktigt. Någon som vet var man får tag på den utan mönster? Och som sagt, tacksam om någon vet hur de båda remmarna skiljer sig åt i praktiken?

Jag försöker igen, och hoppas på svar. Någon som testat båda remmarna och kan dela med sig av sin erfarenhet?
Helst skulle jag ju själv prova och jämföra med de finns tyvärr ingenstans i närheten där jag bor. Undrar mest över bekvämlighet, och funktion. "Elle" har något smalare axelband, något mindre vadderat, samt att den vadderade delen är längre. Fördel eller nackdel? "Kick" har kortare bredare vaddering. Jag får lätt ont i nacke och axlar, och båda avlastar ju vikten från kameran en del, men jag tänker även på vilken som borde ligga smidigast och bekvämast på axeln, och inte skära in.

Som sagt så är jag väldigt glad om någon har provat båda, och kan tipsa, även om det i slutändan är personligt hur man upplever dem så kan det vara en hjälp på vägen!

Mvh/Christina

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar