Mankan G
Aktiv medlem
I stället för snacka massa om antal annonser artiklar samt påvisa med "Mr Hammar" osv så visa vart all den beg samt nya optiken är med stabilisering samt dessutom i vissa fall Af..??
Det torde väl vara enkelt det då det skall vara så förtvivlat överlägset med Canikon..
Nu var det inte optik som är till Sony jag frågade om som sagt.Jag har rätt bra koll på den .Alla 68 optiker som passar enligt cyberphoto. Samt dom alla blir stabiliserade via funktionen i huset....och den optiken som finns duger nog åt säkert 99 % av fotograferna som handlar systemkameror...och den % som det inte duger åt har nog ingen betydelse för en vanlig kameraköpare så det har betydelse för vilket märke man köper..
Utan jag ville se vart all denna stabiliserade optik finns till Canikon med stabilisering och i vissa fall även Af..??
Då man säger det finns överflöd så borde väl man enkelt kunna visa var och inte svara med Mr Hammar osv...Dessutom frågade jag Ingemar.. men ok.. Fler vill svara är ok.. men gör det då...
Läste du över huvudtaget mitt inlägg innan du gick igång?
Jag skrev inte ett ord om att Canon eller Nikon är överlägsna är det gäller bildstabilisering. Jag skrev att deras utbud är störst, inget annat. Inte att de har flest objektiv med stabilisering. Bara att de har störst utbud. Nu har de i och för sig flest objektiv med VR/IS för Sony mfl har ju inte ett enda
Jag skrev också att du har rätt angående VR/IS. Ibland kan det vara bra att faktiskt läsa vad som är skrivet och inte bara förutsätta något.
När det gäller debatten om huruvida VR/IS är viktigt så ser jag det som om jag kan välja kommer jag givetvis att välja det. Jag har dock en hel del objektiv där jag har mindre nytta av det. Men som sagt, väljer jag mellan två alternativ varav det ena har bildstabilisator så väljer jag givetvis det.
ps.
"Mr Hammar" var ett skämt. Om du läser inlägget en gång till så inser du kanske det. Speciellt som det även fanns med en smiley...