Annons

Kameran drar batteri när den kopplas till datorn

Produkter
(logga in för att koppla)

Elixx

Aktiv medlem
Glömde att koppla ur min 5d mark II igår när jag skulle föra över bilderna. Detta var andra gången och det känns som att batterierna laddas ur är man har den länkad med usb. Är det så eller är mina batterier slut? Drygt 8-6 månader gamla är batterierna.

Får även flimmer på skärmen när jag använder 1 batteri i batterigreppet. Sen verkar det som att batteritiden är betydligt sämre när man laddar dem 1 och 1 snarare en när man har 2 batterier i. är detta korrekt eller? BAtterigrepp är orginal så borde inte vara fel direkt.

Urladdningen av batteri vid USB-anslutning är inget som jag känner igen.
Har aldrig tänkte på att kolla å andra sidan.
Mina batterier är över två år vid det här laget och har fortfarande hög kapacitet.
Återigen, inget jag tänkt på, de håller lika länge som de brukar.
Jag har inget batterigrepp så hur det reagerar med ett sånt kan jag inte kommentera.

Nu har inte jag en Canon, men väl en Nikon D3. Känner igen det, att den drar enormt mycket batteri när man har den inkopplad till datorn. Varför vet jag inte...

Det är samma med många andra kameror (de flesta?) då de inte kan somna in utan måste ha processor och USB igång för att sluta vara ett "USB-minne". Kombinationen av att kamerans batteri inte laddas via USB och inte kan somna in gör att batteriet tar slut på relativt kort tid.

Jag har en 5d mkII, aldrig märkt att batterierna dras ur av datorn och som han med 7d ovan, kameran stänger ju av sig själv efter en stund

Två batterier som används tillsammans i ett batterigrepp mår bra av det faktum att de laddas ur växelvis. Så när ett har blivit lite nergånget, kör kameran på det andra, så att det första får tillfälle att hämta sig lite.

Återhämtning påverkar livslängden positivt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar