En duktig fotograf är en mycket komplex fråga, som jag ser det så skiljer det nog ingenting mot andra kunskaper som personer kan ha, en bra snickare, en duktig tecknare/målare av tavlor, listan kan göras lång. bygga ett hus kan nog göras på olika sätt, men grunderna är lika, den med lång erfarenhet blir färdig snabbare än nybörjaren.
Erfarna och skickliga fotografer böjer jag mig ödmjukt för, dom är jäkla duktiga alltså, och kan givetvis ta många bra bilder även med en billigare kamera, dom har precis som den händige personen ( som förmodligen började att snickra i källaren redan som mycket ung med farsan, plockade isär mopeden som 10 åring osv.
Duktig fotograf är som jag ser det under ständig utveckling av kunskap, en del väljer nog olika typer av motiv, några blir mästare på landskaps bilder, andra på djurbilder, djurfotografer har ofta ett jäkligt stort tålamod, och mycket kunskap om djurs beteende, dom bästa sportfotograferna är skickliga på att läsa av och förutse rörelse mönster, det ligger jobb bakom att bli en bra fotograf det är ett som är säkert.