Annons

Kamera val

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattias Andersson

Aktiv medlem
Ska köpa en ny digitalkamera, den ska mest användas till inomhusfotograferin, även nån naturbild utomhus men mest akvariebilder inomhus...

Har funderat på z3, men denna ska tydligen ha problem med grynigheten vid dåliga ljusförhållanden...

Nån som har nåt tips....

Mattias Andersson skrev:
Ska köpa en ny digitalkamera, den ska mest användas till inomhusfotograferin, även nån naturbild utomhus men mest akvariebilder inomhus...

Har funderat på z3, men denna ska tydligen ha problem med grynigheten vid dåliga ljusförhållanden...

Nån som har nåt tips....

Jag har en Canon Powershot A80 som ger bra inomhusfoton. Nu är ju den en äldre modell än vad som finns ute idag, men en Powershot A95 skulle jag varmt rekommendera.

Mvh Ulrica

Re: Re: Kamera val

ulricahdesign skrev:
Jag har en Canon Powershot A80 som ger bra inomhusfoton. Nu är ju den en äldre modell än vad som finns ute idag, men en Powershot A95 skulle jag varmt rekommendera.

Mvh Ulrica

Har kollat på a85, men den va lite långsam när man skulle ta foto på fiskarna, annars var det en klockrenkamera....

Nån som vet om snabbheten är förbättrad på a95 jämfört med a85??

Re: Re: Re: Kamera val

Mattias Andersson skrev:
Har kollat på a85, men den va lite långsam när man skulle ta foto på fiskarna, annars var det en klockrenkamera....

Nån som vet om snabbheten är förbättrad på a95 jämfört med a85??

Det vet jag dock inte, men jag skulle inte ta a85 då a95 har dels 5.1 mpixlar och vikbar skärm, vilket inte 85:an har.

Ulrica

Re: Re: Re: Re: Re: Kamera val

Mattias Andersson skrev:
Och kostar ett par kr mer....

Javisst, det är det trista med det hela. Det allra bästa är att ge sig ut på stan och klämma och känna och fråga sig fram.

Här på fotosidan finns massor med proffs, och du lär säkert få förslag på andra suveräna kameror.

Hoppas du finner din skatt och knäpper massor med underbara bilder för ditt album.

Mvh Ulrica

Nome Nescio skrev:
Se bara upp med vissa tippsare, de kommer garanterat leda dig mot en dyrare kamera än du tänkt...

Kan ju säga att budgeten ligger på 3 000:- + minneskort.....
Om kameran drivs av vanliga aa-batterier så är det ett stort +...

Hittar jag inget som passar så kommer jag att satsa på en 7d.... men det är bara i nödfall...

Mattias Andersson skrev:
Kan ju säga att budgeten ligger på 3 000:- + minneskort.....
Om kameran drivs av vanliga aa-batterier så är det ett stort +...

Hittar jag inget som passar så kommer jag att satsa på en 7d.... men det är bara i nödfall...

Oj.. det var ju lite skillnad där *S*... antingen en för 3' eller en för ca 14', för jag antar att du menar en Minolta Dynax 7D ?

Om man säger så här. Jag har min lilla Canon och sen har jag en Minolta Dimage Z10 också, som jag köpte för att kunna ta extrema närbilder med. Den gav mig jättefina bilder men Canon-kameran tog sig lite bättre med sina 4 pixlar. Jag har flertal vänner som har en Z3 som du nämner i början och jag kan bara säga att deras bilder är jättefina, inomhus som utomhus. En väninna till mig skriver ut sina foton själv hemma på A4-papper och de fotona blir jättebra!!

Jag skulle gärna ha en sån själv, då du kan spela in video på den också, vilket är ett stort plus i kanten. Jag spelade in min son när han spelade innebandymatch och den filmen är suverän!! Dessutom har ju Z3:an 12 x optisk zoom vilket ger en otrolig zoom-möjlighet.

Om din första känsla låg hos en Z3 så tycker jag du ska gå på den. Det verkar vara en toppenkamera.

mvh Ulrica

Visst e de lite skillnad, men jag kommer att skaffa en dslr i vilket fall som för att byta ut min dynax 40.....
Men jag tycker att 7d är lite dyr så jag vill satsa på en billigare/enklare tills Minolta väljer att släppa en billigare dslr...

Om du är intresserad av Z3:an, varför inte kolla Z5:an istället, finns för runt 4000 lite här och där. Vanliga AA batterier och SD kort.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar