Annons

Kamera med telefonfunktioner

Produkter
(logga in för att koppla)

Falumas

Aktiv medlem
Hej

Eftersom min D700 knappast kan klassificeras som en kompaktkamera, så skall den nu få sällskap av en ny mobilkamera. Det är ju alltid bra att ha en kamera till hands och mobilen brukar jag nästan alltid släpa med mig.
Frågan är alltså; vilken är nu den bästa kameran som det går att ringa med?

/Karl

Frågan är alltså; vilken är nu den bästa kameran som det går att ringa med?

/Karl

Jag gillar den formuleringen! :) Jag skulle gärna ha basfunktioner för telefoni i min Ixus.

Nåväl, jag köpte en Sony Ericson C905 just därför att den skulle ha en bra (den bästa?) kamera.

Visst är kamerafunktionen den bästa jag haft på någon mobil, men den är långt ifrån samma kvalite som en hyfsad kompaktkamera. I riktigt bra dagsljus - ja då hänger den med, men så fort det blir lite sämre, blixt, osv så är skillnaden påtaglig.

Jag kan ändå rekommendera C905 - som telefon är den perfekt med stor tydlig display för en skumögd medelålders gubbe som jag.

Jag gillar den formuleringen! :) Jag skulle gärna ha basfunktioner för telefoni i min Ixus.

Nåväl, jag köpte en Sony Ericson C905 just därför att den skulle ha en bra (den bästa?) kamera.

Visst är kamerafunktionen den bästa jag haft på någon mobil, men den är långt ifrån samma kvalite som en hyfsad kompaktkamera. I riktigt bra dagsljus - ja då hänger den med, men så fort det blir lite sämre, blixt, osv så är skillnaden påtaglig.

Jag kan ändå rekommendera C905 - som telefon är den perfekt med stor tydlig display för en skumögd medelålders gubbe som jag.

Det verkar som om det är Sonyericssons C905 eller Samsungs M8800 som gäller om man vill ha en hyfsad mobilkamera. Tyvärr verkar det vara rätt stora telefoner. Känns lite som om kompromissen får bli en Sonyericsson C902.

/Karl

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto