Annons

Kamera i prisklassen under nikon d7000

Produkter
(logga in för att koppla)

mattias_onlajn

Aktiv medlem
Jag går i tankarna på att byta kamera.Jag har nu min första systemkamera nikon d40 som jag haft i lite drygt ett år och tycker nu att det är dags att skaffa ett vassare hus. Nikon d7000 lockar ju onekligen men jag vet inte om det är rätt läge rent ekonomiskt att köpa den just nu och då undrar jag vad jag ska satsa på i prisklassen under d7000. Nikon är att föredra eftersom jag har ett par gluggar till min d40 som jag fortfarande skulle kunna använda då men jag kan överväga att byta märke.

Köp en D90 då, de är tokbilliga just nu!

Du får ett hus för 5000 kr på vissa ställen, mer prisvärt hittar du nog inte förrän D7000 kommer för det priset när D8000 lanseras :)

Annars är D300s nästan nere i prisklassen under D7000 nu, den såldes för 10 000 under mellandagsrean men det är nog inte det du är ute efter.

Tack för tipsen.

Innan d7000 dök up i tankarna så var siktet faktiskt inställt på d90. Har även sneglat på eos 550d.

Det finns ju en del fina exemplar på begagnatmarkaden både när det gäller d90 och eos 550d. Dessutom kan man få lite trevliga gluggar och annat med för några tusen mindre då än vad en d7000 kostar ny. Så får man väl kanske byta hus igen om 2 år eller så om man känner sig begränsad. Både d90 och EOS 550d bör väl känna som hyggliga uppgraderingar från en D40.

Fler tips och råd tas gärna emot :)

Ska även ha d300s i åtanke!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto