Annons

Kamera för konsertfoto m.m.

Produkter
(logga in för att koppla)

Bleep

Ny medlem
Hej!

Jag har fotat en del på konserter och liknande och har gjort en del jobb mer eller mindre gratis till vänner och bekantas bekanta och detta har jag gjort med ganska dålig utrustning, en canon 1000D och objektiven canon EF 50mm 1:1.8 II och ett tamron 18-200.

Nu vill jag utveckla min verksamhet och det jag främst känner att jag behöver är en kamera med lågt brus även på högre ISO-tal, för jag tar bra bilder men det blir ofta för brusigt.

Jag har ingen jättestor budget, men säg upp till 10 000. Nåt semi-professionellt som kan ge bilder man faktiskt skulle kunna ta betalt för.

Jag håller mig gärna till canon då det är det jag är van vid och så jag slipper skaffa massa nya objektiv på en gång, men har för längesen hållit på med analog pentax, så går det att hitta nåt bra inkl objektiv i min prisklass så är jag nog öppen för det också.

Väldigt tacksam för tips, jag går lätt vilse i kameradjungeln.

Om du kan hitta en beg Canon EOS 6D så borde du klara din budget på 10.000.
Då kan du behålla din 50/1,8 som funkar bra med den kameran.
Kommer att blir en STOR uppgradering vad gäller brus.
Jag tycker den funkar väldigt bra upp till 6.400 ISO
Har även tagit bilder på 12.800 ISO men då får man acceptera lite mer brus.
Beror ju på hur korta slutartider du behöver och hur mycket ljus det är på scen.

Det låter som ett bra och ändamålsenligt alternativ, jag ska överväga det. Det är en av dom jag har varit inne lite på, så tack så mycket för svaret!

Det låter som ett bra och ändamålsenligt alternativ, jag ska överväga det. Det är en av dom jag har varit inne lite på, så tack så mycket för svaret!

Jag läste nyligen i en annan tråd att just 6D verkar svår att få tag på beg just nu så:

OM du kan tumma lite på din budget så kan du få Canon 6D n för ca 12.500 kr du sparar ca 4.000 kr mot en vanligt 6D men då får du klara dig utan GPS och Wifi något som jag personligen själv aldrig använt hittills på min kamera.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto