Annons

Kamera för 4500:-

Produkter
(logga in för att koppla)

marcus.j

Medlem
Hej!

Okej, det är såhär.
Tänkte köpa en digitalkamera.
Har kollat på IXUS 400, med tanke på dess recensioner. Men tänkte på era reflektioner. Om ni har nåt bättre förslag.

Tänkte använda kameran till att fota på föremål osv, föredrar därför lite mer funktioner. skärpa osv.
Gör inget om den väger eller är stor, gillar robusta kameror.

Tack på förhand!
 
Kolla på den här

Vi har köpt in den till jobbet och den känns otroligt prisvärd. Kan dessvärre inte jämföra med IXUS:en då jag aldrig fingrat på den.

Lycka till!

/ Pia, som äntligen fått sin S7000 =)
 
Kanske skulle en Canon A80 vara nåt den värkar vara bra och ha lite mer grejer än 400:an eller så skulle jag välja en Olympus C-750 för ett par hundrarlapar mer men den fins för 4564:- på http://www.alfadigi.com/ ett mycket bra pris för dena kamera ta dig en titt. Det skulle väl jag välja innan att ta en S5000 som jag tittat mycket på men inte gillat alls det jag set vad gäller bild kvalite den är bara snygg men med det kommer man inte långt hehe....
 
marcus.j skrev:
Gör inget om den väger eller är stor, gillar robusta kameror.

Håller med Pia..Fuji S5000, en rejäl kamera med stort zoomomfång och många inställnings/anslutningsmöjligheter..känns som en ordentlig kamera till skillnad mot kompaktkamror som Ixus och A80.
 
Jo det är den men bild mässigt har den väl inta lika hög kvalite som A80 och det kan nog bero på att A80 kan man ställa in ISO 50 medans s500 har väl bara 160 som lägsta ISO....Bildmäsigt har jag set bätre bilder med A80 än med s5000 utan efterbehandling i PS
 
Ja, håller med..A80 har högre upplösning (4mp) och har möjlighet till lägre ISO (mindre brus).

Medans S5000 har ett större zoomomfång och ett rejälare hus.

Beror på vad man prioriterar.
 
Japp Kim som jag hade sagt tidigare i diskutionen att Olympusen C-750 är ett trevligt alternativ till ett bra pris och det känns som den är grymt mycket bättre än S5000 hehe.....
 
Angelito skrev:
Japp Kim som jag hade sagt tidigare i diskutionen att Olympusen C-750 är ett trevligt alternativ till ett bra pris och det känns som den är grymt mycket bättre än S5000 hehe.....


Japp..C-750 har klart bättre bildkvalitet (helt i nivå med A80)..ingen tvekan om det och 4564:- är ett mycket bra pris.
 
sagan skrev:
Japp..C-750 har klart bättre bildkvalitet (helt i nivå med A80)..ingen tvekan om det och 4564:- är ett mycket bra pris.

Den stora nackdelen med C-750:an är dock minneskortet som är xD. Något dyrare än CompactFlash och risken/chansen är att när du uppgraderar till en bättre kamera efter några år har den nya kameran CF-minne.

CompactFlash är det i särklass mest utspridda minnesmediat vad gäller digitalkameror (och mp3-spelare m m) så chansen att låna polarens minne ökar markant om din kamera använder kan ta CF.
Jag skulle personligen aldrig köpa något som inte använder CF som lagring.
 
Japp..det är ett bra argument, bjanha..det skulle inte jag heller göra men jag har ju redan CF oxå..inte lätt att välja digitalkamera numera..det finnas många attraktiva alternativ.
 
marcus.j skrev:
Hej!


Tänkte köpa en digitalkamera.
Har kollat på IXUS 400, med tanke på dess

IXUS 400 har bättre bildkvalitet än Olympus 750 som du fått rekommenderad här. 750 är i och för sig en trevlig kamera med sitt stora zoomomfång (har en själv) men du får bl a mycket mindre brus i bilderna med Ixus 400.
Dessutom har 750 en digitalsökare, som fotograf fördrar jag den lilla genomsiktssökaren på Ixusen så att man har en chans att ser var man lägger skärpan i bilden.
vill du ha en bildkvalitet liknande 400 men fler manuella möjligheter så titta på Canon S50.
 
Håller med Kim det är mycket tveksamt om det rör sig om mycket mindre brus, kan stäma att det är lite lite mindre brus men märkbart och så kan man ju också ta lite hänsyn till att det erbjuder ett så stort zoom 38-380 det är mycket det och den leverera mycket fina bilder med den zoomen.... tycker jag iaf. sen får ni säga vad ni vill hehehe...Olympusen C-750 är helt klart en mycket pris värd kamer som sagt som leverera lite hårdare bilder än Canon kameran men mer brus kan man knappt se på bilderna. Det ända som sag är just det att den bara tar xD kort men det är det man får ta om man vill ha mer zoom och bra kvalite för det pris...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.