Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kalibreringsguide ‐ Eizo FlexScan med Spyder 3 Pro från Datacolor?!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Viktor.

Normalt vill jag inte gå in i forumet med synpunkter eftersom jag arbetar på Eizo.
Men denna fråga kände jag vara riktad direkt till oss.

Orsaken är att vi inte längre säljer Spyder3 från DataColor. Vi bundlade dessa med våra skärmar till för 1 år sedan, numera bundlar vi med EasyPix.

Vi skrev denna beskrivning pga att vi märkte hur komplicerat en del kunder tyckte programvaran var. Därför gjorde vi denna beskrivning som var mycket specifik till våra skärmar.
Det var också en av orsakerna till att vi utvecklade en egen programvara.
Jag ser naturligtvis problemen med att använda en extern programvara som är "universal" för alla skärmar. Däremot tror jag inte kraven kan ställas på skärmtillverkarna att beskriva hur alla på marknaden förekommande program fungerar.
Vi gjorde detta när vi bundlade Spyder3 men kan inte fortsätta supporta detta.

mvh
Anders Jönsson
 
Normalt vill jag inte gå in i forumet med synpunkter eftersom jag arbetar på Eizo.
Jag tror många här skulle uppskatta dina synpunkter just pga att du jobbar på Eizo. Ju fler från den professionella delen av fotobranschen som deltar, desto högre nivå på diskussionerna blir det. Ensidig reklam och propagerande för egna produkter är kanske inte önskvärt, men vi för många diskussioner här om skärmar och färghantering där du och andra med sakkunskap definitivt skulle berika debatten. Det finns några personer här redan som klarar balansen utmärkt väl.
 
jag fick mail av Eizo idag och dom sa kommer upp en ny om några veckor.. så vi får hoppas att de stämmer.. :) varför har ni inte gjort en guiden på hur EIZO EasyPIX funkar då eller spelat in en video hur de funkar.. för jag fick med en EIZO EasyPIX med min S2242W skärm och jag fattar inte mycke av EIZO EasyPIX programvaran..
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.