Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kairo eller Sharm El Sheik?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders P Hansson

Aktiv medlem
Ngn som har erfarenhet av Kairo, blir en vecka i denna gigantiska stad för mycket? Funderar på att ta en sista minuten. Men kollar även Sharm El Sheik

/anders

kul att du fråga, kom hem från Sharm i söndags, med en dag i Kairo. Lätt att svara på, vill du åka till stad eller sol och värme? det var iskallt i Kairo och varmt i Sharm. Korallrev och varmt i vattnet i Sharm, nilen och smuts i Kairo. Men det klart, pyramider, men det tog vi en dag för att klara av. Jag gillar sol och bad, därför sharm, gillar du stadsliv (mer än sveriges befolkning i en stad) så ta det, jag skulle aldrig göra det.

En hel vecka i Kairo låter tufft, men säkert kul och spännande också. Vi var där två dagar och det var helt fascinerande. Tyvärr var det innan jag blev intresserad av foto på allvar. Jag skulle nog ha uppskattat det ännu mer nu.

Extremt stökig stad med konstant oväsen, men samtidigt finns det nåt spännande och nytt att titta på vart man än vänder sig.

Du kommer att älska Egypten!

Jag har bott i Egypten (Alexandria) under några år på 80-talet och vi brukade ta bussen eller bilen till Cairo under långhelger för att roa oss och rida.

Jag älskar kaotiska Cairo och egypierna är nog jordens gladaste människor, de har glimten i ögat och allting är "no problem"!

Jag tror ändå att en hel vecka i Cairo blir lite väl mycket, kanske är tre dagar mer lagom?

Ja, det glömde jag säga. Vi har rest rätt mycket och jag tror aldrig vi varit nånstans där folk har varit så trevliga som i Egypten. Nyfikna, vänliga och glada - t.o.m. poliser och vakter vid säkerhetskontroller.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar