ANNONS
Annons

Kaffebrus

Produkter
(logga in för att koppla)

Azghoul

Aktiv medlem
Den 14e lade jag en beställning på en Orbis ringblixtadapter från Kaffebrus.com, idag den 22a har jag fortfarande ingen leveransbekräftelse även då produkten skall finnas i lager och de säger sig leverera inom 1-3 dagar.

Inget svar på telefon eller mail, det står på sidan att de har mycket att göra efter julruschen men stället verkar ju obemannat!

Jag vill inte påstå att jag är missnöjd än, bara otålig som vanligt när det gäller att blidka prylsuget. Man har ju full förståelse för att det kan bli överbelastat på jobbet men visst känns det lite märkligt att det inte går att få tag i dem alls?

Är det någon som vet vad de har för sig?
 
E-postade (använde deras kontaktformulär) dem förra veckan angående förskottsbetalning som betalningsmedel och fick svar nästföljande dag. Beställde ett batteri i måndags, orderbekräftelse direkt (e-post), meddelande om "betalning inkommen" dagen efter. Kollade alldeles nyss men inget om "varor skickade" än ialla fall.

De skall ju ha leveranstid på ca 1-3 dgr på varor i lager så... Kollade för övrigt upp Kaffebrus innan beställning och jag hittade inget "konstigt" med dem, några positiva kommentarer, det var allt. Dock första gången jag handlar där.
 
Beställde en bibba batterier därifrån i höstas. Inga problem, detta ska vara ett seriöst företag. Bara dom inte går och gör en "kameraexperten".
 
Ta d lugnt o vänta lite, det kommer nog så småningom tror jag.

Jag la en bställning i början på Januari, den 8:e fick jag meddelande att det hade skickats, igår kom den! Väldigt lång tid men den dök upp ändå till slut. Gjorde även en beställning en vecka efter den första, den kom fram i förrgår, alltså före den första.

Dom verkar ha mycket att gör där borta, men håll ut, vet att det är tråkigt men det kommer nog snart.

God Väntan!
 
Jag beställde en fjärrutlösare och ett batteri av dem i mellandagarna men fick fel fjärr levererad. Försökte ringa en hel dag utan att komma fram så jag mailade istället. De svarade dagen efter att "vi ordnar så du får korrekt vara". Ett par dagar senare kom ett paket med rätt vara tillsammans med returporto och adresslapp.
Smidig lösning utan krångel.
Jag tror inte att det är någon risk att de gör en "kameraexperten".

/Ronny
 
Beställde Honl färgfilter för hotshoe-blixtar från Kaffebrus den 12 jan, fick besked om att de hade skickat ordern i tisdags, hade grejorna i brevlådan idag. Såg på hemsidan att de hade haft strul med sjukdom och låg lite efter i beställningarna så jag blev faktiskt lite positivt överraskad över att få min beställning så snabbt (efter omständigheterna) :)
 
Har också bara gott att säga om Kaffebrus och dess service. Beställt flera saker därifrån och blixtsnabba leveranser för min del. Även fått mailsvar kl.21, precis efter jag lagt order...
 
Jag beställde den 14/1 för första gången hos Kaffebrus och förmodligen sista också.

Fick meddelande om att de skulle skicka mina grejor igår men jag har fortfarande inte fått något kollinummer så oavsett om de kommit eller ej så kan jag ändå inte få ut dem.

Hade iaf. ingen tur med det hos ombudet som ombesörjer pakethanteringen här.

Tacka vet jag Cyberphoto. Kostar lite mer men man får sina grejor när man vill ha dem.
 
Leveransstatus: Behandlas!

Så nu känns det lite bättre. Tråkigt att vänta, men nu är det iaf på gång :)

Edit: Däremot står produkten jag beställt nu som "Beställningsvara" i webshopen. Hoppas de hade några på hyllan innan och hann få ner en i "min" låda innan de tog slut!
 
Senast ändrad:
Jag beställde den 19/1 och det stod "skickat" idag när jag kollade. Man börjar bli van med högst två dagars leveranstid på de flesta butiker så en vecka nu är vaaaansinnigt lång tid.
 
Jag beställde den 19/1 och det stod "skickat" idag när jag kollade. Man börjar bli van med högst två dagars leveranstid på de flesta butiker så en vecka nu är vaaaansinnigt lång tid.

Så den hamnar i status "skickat" också... Efter "behandlas" förmodar jag? Usch, då innebär det nog att de inte ens skickat mina grejor trots att jag fick ett mailsvar den 22/1 där de meddelade att det skulle skickas under dagen.

Nu börjar jag bli riktigt lack.

Btw. Fick du kollinummer på försändelsen? Mitt postombud totalvägrar om man inte har det så isåfall får man vänta en dag till innan man får avin.
 
Jag är inte helt säker på att det har stått "behandlas" på min order innan "skickad", kan dock ha missat det. Eller så kanske det beror på hur man betalar, jag körde förskottsinbetalning. Jag fick även ett e-post om att varan är skickad idag. Jag har inte fått något kolli-nummer,

Fanns det inte valet "sms-avisering" när man registrerade sig/lade ordern? Eller tänker jag på en annan butik, Jag har handlat lite här och där senaste tiden så...
 
Idag kom paketet. Med lite bättre information hade man nog sparat sig mycket irritation dock.

Mitt paket kom också idag! Håller med, lite mer info hade inte skadat. Jag kommer däremot inte att undvika beställa från dem i framtiden, lite försening är ju inte hela världen. Men tråkigt som sagt.
 
Det var tydligen massutskick på gång för jag fick också mitt paket idag, rätt i brevlådan. Det gick fort på slutet.
 
Jag beställde radiosändare via kaffebrus tidigare, som det var något fel på.

Efter en snabb mailkonversation med dem så skickade de nya, tillsammans med en fraktsedel så jag kunde returnera de felaktiga.

Fungerade klockrent, och jag lär garanterat handla av dom igen

Edit: stavfel
 
Edit: Däremot står produkten jag beställt nu som "Beställningsvara" i webshopen. Hoppas de hade några på hyllan innan och hann få ner en i "min" låda innan de tog slut!
Varför kollade du inte det innan du beställde? Då är det ju inte deras fel att det tagit lång tid, utan något du borde ha känt till genom att läsa vad som står om produkten.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.