Annons

K10D är här !!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Denna väntan ....

Som jag hade skrivit i ett tidigare inlägg i denna debatt av frustrerande väntan........

Jag ringde upp Cyberphoto om min beställning av K10D med 18-55'an sa de:
Vi har inget säkert leveransdatum för din beställning, men det kan dröja till början av Januari!? :-((

Vi kan bara spekulera i leveranser hit och dit, tänk på att en säljare sällan har samma ide om trolig leverans som leverantören. Leverantören har troligen fler som de vill eller måste prioritera. Jag är lite fundersam hur det kommer sig att det inte finns objektiv till kamerorna?

Lennarth
 
acrylamid skrev:
Så i mitten av december är det möjligt att få tag på en k10d med 16-45mm objektivet?

Eller är det bara huset som kommer?
Jag fick följande svar från cyberphoto:
Hej Torkel!

Du har inte tappat din köplats, du står fortfarande först i kön på K10D +
SMC-DA 16-45/4 ED AL. Vi har ännu inte fått in detta kamera-paket till oss,
första leveransen beräknas komma vecka 50.
Det är olika köer på kamerahus och kamerapaket. Vi fick in K10D kamerahus i
fredags, det är dessa som har blivit levererade till de kunder som stod i kö
på det.
Din order kommer att skickas så fort den är fullständig.
 
Fick inte ni med en svensk manual/bruksbeskrivning i pdf-format på någon av era CD-skivor när ni köpte kameran?

Vore ju kul att få läsa lite i brist på en kamera.
 
Det finns en engelsk manual att ladda ner från nånstans (kommer ej ihåg länken nu, såg den på forumet på dpreview).
 
erro.se skrev:
Är det någon som har koll på hur snabbt SD-minne man behöver köpa för att inte slöa ner kameran?

Jag köpte ett 133x kort och med det får jag ut 10 bilder i följd i 3 bps och raw dng, alltså lite bättre än de 9 som det står i specen. Men om det beror på kortet eller bara att bufferten har den kapaciteten?
 
Senast ändrad:
det låter ju lovande för en actionsportintresserad fotograf. vilket har varit den stora nackdelen med mina tidigare Pentaxkameror....men här verkar man kunna smattra på lite mer då...
 
quarc skrev:
De var inte helt säkra att de skulle hinna få iväg den idag, men om de får det så borde den ju finnas här imorgon em. Men jag är inte säker på att de kör ut dem till utlämningsställena på helgen, risken är väl att det blir liggande på Tomteboda till måndag.

När jag beställt från Cyber tar det vägen över Ööörebroooo, men vem vet. Guds vägar äro outgrundliga. Ditt kanske hamnar på Tomteboda för att du bor där omkring.
 
erro.se skrev:
Är det någon som har koll på hur snabbt SD-minne man behöver köpa för att inte slöa ner kameran?
Eftersom ingen annan svarar säger jag över "100X", kanske över 150X. Min DS skriver mycket snabbare med en 147X kort än ett standardkort, med RAW.
 
Bofoto2 skrev:
Eftersom ingen annan svarar säger jag över "100X", kanske över 150X. Min DS skriver mycket snabbare med en 147X kort än ett standardkort, med RAW.

OK, och vad innebär det i form av tillverkare och beteckningar? SanDisk Ultra II är för långsamt men Ultra III räcker till?
 
Jag undrar om man kommer upp till specade 9 st RAW i följd med ett UltraII ?

Red:

Hoppsan! Det står ju där:
Sandisk Standard 1gb is the card that i tested first.

Initial burst 10 shots, then 16 sec till 15 shots

Sandisk Ultra II 1Gb is up next

Initial burst 10 the 9 sec till 15 shots

Alltså är det ingen skillnad mellan standard och UltraII vad gäller start-serien
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.