Annons

K10D är här !!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

quarc

Aktiv medlem
Blev kontaktad av Cyberphoto nu på eftermiddagen. De berättade att de hade fått min kamera och undrade om jag ville ha den. Det ville jag :) Tyvärr använder de endast posten, så det blir till att vänta till nästa vecka...
 
Brukar inte postens paket komma fram till utlämningstället redan dagen efter? I så bör du kunna få ut den med ett ID-kort och en trave pengar, desamma gäller väl även min beställning då :)
 
papi skrev:
Brukar inte postens paket komma fram till utlämningstället redan dagen efter? I så bör du kunna få ut den med ett ID-kort och en trave pengar, desamma gäller väl även min beställning då :)
De var inte helt säkra att de skulle hinna få iväg den idag, men om de får det så borde den ju finnas här imorgon em. Men jag är inte säker på att de kör ut dem till utlämningsställena på helgen, risken är väl att det blir liggande på Tomteboda till måndag.
 
papi skrev:
Brukar inte postens paket komma fram till utlämningstället redan dagen efter? I så bör du kunna få ut den med ett ID-kort och en trave pengar, desamma gäller väl även min beställning då :)
Har du bekräftat att du vill ha kameran? Tydligen så dubbelkollar de med alla som köat innan de skickar ifall folk köat på flera håll och inte vill ha kameran.
 
quarc skrev:
Har du bekräftat att du vill ha kameran? Tydligen så dubbelkollar de med alla som köat innan de skickar ifall folk köat på flera håll och inte vill ha kameran.

Alldeles precis nu. Gissar att mn inte postas förrens på måndag, är det långt till Umeå?
 
Tänkte samma sak.....men det är nog lite långt. Och egentligen så behöver jag ju inte kameran, jag har ju min DS :) Om man vore riktigt smart skulle man väl sälja den, säkert någon som betalar överpris nu när de inte går at få tag på. Men jag har väntat länge på den så jag hoppas den kommer på måndag.
 
Kollade just min orderstatus hos Cyberphoto, och den skickades kl 15.00 idag! Jippi! Mig ringde de aldrig för att få en bekräftelse, men det gör mig ingenting! Jippi igen!
 
Blir en lång helg...

Kommer också få min på mån. Beställde från ScandinavianPhoto i Mölndal. Dom skull få in i da sa dom, med dom fick inga, så jag ringde till deras postorderförsäljning och lyckades få en skickad direkt till mig.

Kommer bli en rolig nästa vecka!
 
Gaaah, jag beställde den 17/9, fick sedan plånboken stulen i slutet av Oktober så jag fick betala om ordern med det nya betalkortet. Det verkar som om jag tappade platsen i kön samtidigt för det står mitten av December som leveransdatum! Och ingen har ring mig... Mail på väg till cyberphoto dock. *grrr*

Edit: Eller det kanske beror på att jag beställde med 16-45?
 
Hipp hurra, mitt paket gick iväg idag. Fins nog möjlighet att jag kan hämta ut det imorgon :)))) Men än så länge är det i Umeå, eller kanske på väg därifrån.
 
Så om jag förstått saken rätt så om man nu vill en k10d så får man vänta tills nästa år för fler kamerorna är slut, eller objektiven har inte kommit iaf?

Jag har försökt hitta någon specifikation på de två kit-objektiven som finns. Men har inte funnit något, förutom att det ena 16-45 är bra mycket dyrare än 18-55 objektivet.

Vad ingår förövrigt i paketet? Batteri, laddare, ett redigeringsprogram, ett raw-konvertingsprogram?
 
Så kan det nog vara om du inte råkar hitta något ställe som inte sålt slut. Å andra sidan är det ju bara typ 5 veckor till nästa år ;)

18-55 är en enklare glugg, pisvärd men inte lika bra som 16-45.

Allt du skriver ingår i paketet. Redigeringsprogrammet är väl mer ett bildvvisningsprogram men med möjlighet att tex beskära bilderna.
 
Senast ändrad:
papi skrev:
Brukar inte postens paket komma fram till utlämningstället redan dagen efter? I så bör du kunna få ut den med ett ID-kort och en trave pengar, desamma gäller väl även min beställning då :)

Kan ta upp till 6 dagar med Posten!!

Jag vet.....
 
Enlight postens lista så har paketet fortfarande inte lämnat Umeå, men jag vet sedan tidigare att den listan inte uppdateras så snabbt. Det kan helt plötsligt står att paketet är på utlämningsstället. Skall kolla in igen i em och hoppas bli glatt överraskad.
 
quarc skrev:
Enlight postens lista så har paketet fortfarande inte lämnat Umeå, men jag vet sedan tidigare att den listan inte uppdateras så snabbt. Det kan helt plötsligt står att paketet är på utlämningsstället. Skall kolla in igen i em och hoppas bli glatt överraskad.

beror nog på att posten inte brukar göra ett skvatt under helger :) så efter helgen så lär det nog hända mer.
 
anledningen till att en del inte får sina kameror nu även omd et var beräknat så är att pentax fick ungefär 1/4 av vad de hade beräknat i första leveransen. och nästa kommer i mitten av december. tydligen skulle europa prioriteras med K10, fin prioritering....
 
Så i mitten av december är det möjligt att få tag på en k10d med 16-45mm objektivet?

Eller är det bara huset som kommer?
 
acrylamid skrev:
Så i mitten av december är det möjligt att få tag på en k10d med 16-45mm objektivet?

Eller är det bara huset som kommer?

det kan jag inte svara på på rak arm, men nästa sändning skulle troligtvis komma i mitten av december, men inte heller den kommer troligen att vara fullständig enligt vad som har beställts, så det är inte säkert.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.