Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

K-7 Mörk datavisning i sökare

Produkter
(logga in för att koppla)

ldn99

Aktiv medlem
Visningen av data i underkant i sökaren är mörk och mycket svår att se i solsken. Upplever ni andra med K-7 detta också, eller är det något fel på mitt ex? Min istDS är mycket ljusare och där är det inga problem att se texten under samma ljusförhållanden.

Lennart

Jag tycker alltid det är svårt att se siffrorna i sökaren. K-7 är väl lika svår som K20 och K10 tycker jag. Jag hoppas det kommer intelligent heads-up display så småningom som anpassar färg och ljusstyrka efter motivet, och där man kan lägga informationen var man vill _I_ bilden, alltså inte under bilden. Alternativt göra sökaren så stor så man ser delen under bilden som en del av bilden, nu tycker jag man behöver titta neråt för att se.

Jag tycker alltid det är svårt att se siffrorna i sökaren. K-7 är väl lika svår som K20 och K10 tycker jag. Jag hoppas det kommer intelligent heads-up display så småningom som anpassar färg och ljusstyrka efter motivet, och där man kan lägga informationen var man vill _I_ bilden, alltså inte under bilden. Alternativt göra sökaren så stor så man ser delen under bilden som en del av bilden, nu tycker jag man behöver titta neråt för att se.

Är det ingen mer än jag som kan jämföra med istDS och se om K-7 är mycket mörkare?

Lennart

Är det ingen mer än jag som kan jämföra med istDS och se om K-7 är mycket mörkare?

Lennart

Tror inte att det är något fel. Eftersom K7 har 100% visning så blir det ju lite mindre plats i huset. Det känns logiskt även om lösningen kunde ha gjorts bättre.

Men någon ny får gärna rätta mig

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar